دفاتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد برای ادامه راه وحدت و برادری پیامبر ایجاد شدند

مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد گفت: دفاتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی به منظور عملیاتی کردن دعوت قران کریم برای ادامه راه وحدت و برادری پیامبر ایجاد شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی سروری مجد در افتتاحیه دفتر تقریب مذاهب استان اردبیل با بیان این که خدا می‎فرماید که اگر پیامبر رحمت که به شما اعطا کردم، بمیرد یا کشته شود، آیا برمی‌گردید به جاهلیت‌های گذشته خودتان و به رفتارهای غلط خودتان، اظهار کرد: این یک استفهام توبیخی یا هشداری است برای امت اسلامی. ما در زمان کنونی پس از ۱۴۰۰ سال در دوره ای هستیم که مخاطب این سوال هستیم.

وی با اشاره به این که پیامبر رحمت مظهر اتحاد، وحدت و برادری بود، افزود: پیامبر برای ایجاد الفت و دوستی بین قلب‌ها آمده بود. مخاطب این آیه امت اسلامی کنونی ما هم هستند، آیا قرار است برگردیم به قبیله‌گرایی‌ها و اختلافات گذشته بر سر امور فرعی نه بر سر ارکان اصلی دین.

سروری مجد با تصریح بر این که دفاتر تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی به منظور عملیاتی کردن همین دعوت قران کریم به ندای پیامبر اکرم است، گفت: شهید مطهری می‌گفت کاش انقلاب پیروز شود و دانشگاه‌های ما تبدیل شوند به مراکزی برای نظریه پردازی و مباحثه علمی.

رئیس مرکز هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی که مولود انقلاب اسلامی است، این دفاتر را برای همین مباحثاتی که اشاره شد، ایجاد کرده.

وی در پایان با بیان این که یکی از برنامه‌های دفاتر تقریب مذاهب، مباحثات علمی، دوستانه و برادرانه بین مذاهب مختلف سراسر کشور است، اظهار کرد: در هشت استان تلفیقی که تا کنون دفاتر را تاسیس کرده‌ایم به دنبال همین مناظرات و مباحث علمی و شناختن دشمن مشترک بوده‌ایم. اتحاد هر چی بیشتر در مقابل دشمن مشترک موضوع مهمی است که انشاالله محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096312

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =