افشاگری جهان‌بین از عملکرد مالی مسئولان اسبق دانشگاه آزاد اسلامی

معاون دانشگاه آزاد با اشاره به عملکرد مالی دانشگاه آزاد در ادوار گذشته نوشت: دانشگاه در گذشته ۴۰ هزار حساب بانکی داشته و رئیس دانشگاه سال ها،27 میلیون علاوه بر حقوق از دانشگاهِ مبدا حق مسئولیت می گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،‌ فرزاد جهان بین معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت:

قاطبه کارکنان دانشگاه آزاد شریف و پاکدستند و اگر چنین نبود به خاطر وجود ساختار معیوب، عمق فساد قابل تصور نبود. اما مسئولین وقت باید پاسخ دهند این ۷۰۰ میلیارد از شهریه فقط در یکسال چگونه نشتی داشته است؟

شفافیت این است که در دوره مدیریت دکتر طهرانچی با مقابله با دریافت نقدی و پوزها و ... جلوی ۷۰۰ میلیارد تومان نشتی گرفته شد. همه دریافت ها و هزینه ها روشن است.

در حوزه پژوهش هم یک مورد جالب است. یک رئیس واحد در دو سال ۸۰پایان نامه ارشد و ۴۰ رساله دکتری که به عنوان استاد راهنما بوده است و ۱۵۰ رساله دکتری داوری کرده است!

دانشگاه ۴۰ هزار حساب بانکی داشته است و هیچ نهاد نظارتی پایشان به دانشگاه باز نبود و افراد جرات اظهار نظر نداشتند. نه در مقابل رئیس دانشگاه حتی در مقابل معاونین.

همین می شود رییس دانشگاه سالها، 27 میلیون علاوه بر حقوق از دانشگاهِ مبدا حق مسئولیت می گرفت و سال ها هیچ مسئولی تا سطح کارشناس مسئول حقوقشان اضافه نشده بود.

اگر این شبکه سازی در آموزش و پژوهش و صرفه جویی ها و جلوگیری از فساد و فضای تعامل و همدلی نبود، امروز دانشگاه سرپا نبود. غیر از حفظ دانشگاه باید اعتبار این خانواده بزرگ و مدرک آن محفوظ بماند. این خانواده موجب افتخار کشورند.

پول های دانشگاه صرف تله کابین و خرید زمین و کندن دل کوه شد و سرمایه های راکد شدند. اگر آن روز امروز را می دیدند وابستگی به شهریه را چنین بی قاعده، پیش نمی بردند.

در بزنگاه تاریخی تلاش شد دانشگاه آزاد کیانش از هم نپاشد. آینده روشن است.

کد خبر: 1096469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =