قرارگاه جمهوری اسلامی در واحد تهران مرکزی تشکیل شد/ تقویت وحدت گفتمانی نیروهای انقلاب

قرارگاه جمهوری اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، برای اولین بار با هدف تقویت وحدت گفتمانی نیروهای انقلاب اسلامی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، رفته رفته فضای کشور رنگ و بوی انتخابات به خود گرفته است و امسال به دلیل شرایط کرونا، بیشتر برنامه‌های انتخاباتی در قالب فضای مجازی و به صورت غیر حضوری انجام می‌شود. جنبش دانشجویی که همیشه پیش قراول فعالیت‌های تبیینی و انتخاباتی بوده است، این روزها نیز برای برگزاری برنامه‌های سیاسی و تشکیلاتی آماده می‌شود تا بتواند اثرگذاری مثبتی را در این عرصه داشته باشد.

در همین راستا، به تازگی قرارگاهی با عنوان «قرارگاه جمهوری اسلامی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی آغاز به کار کرده است تا فعالیت‌های انتخاباتی و سیاسی خود را در فاصله یک ماه مانده تا انتخابات ریاست جمهوری، سر و شکل بهتری بدهد. آنطور که مسئولان این قرارگاه گفته‌اند، با تشکیل این قرارگاه تمامی ظرفیت‌های دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی تجمیع شده واقداماتی از قبیل برگزاری سلسه نشست‌های تبیینی، منظم و مسئله محور با موضوع انتخابات برگزار خواهد شد.

این قرارگاه که به همت تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد تهران مرکز ، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد استان تهران تشکیل شده است و در پردیس شهید حاج قاسم سلیمانی ( ولایت ) واحد تهران مرکزی آغاز به فعالیت می‌کند.

در همین ارتباط، آرمان خادمی مسئول قرارگاه جمهوری اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در نشستی با حضور جمعی از مسئولان و فعالان این قرارگاه درباره برنامه‌ها و جزئیات فعالیت این قرارگاه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور، دارای تشکل ها و گروه های دانشجویی فعالی است که به تناسب مناسبت‌های مختلف انقلاب اسلامی، به اندازه خود وظیفه آگاه سازی و تبیین را برای جامعه دانشگاهی انجام می دهند. اما با توجه به اهمیت انتخابات امسال، تصمیم گرفتیم تا در میان نیروهای انقلاب یک وحدت گفتمانی ایجاد کنیم.

هیچ فیلتر سیاسی وجود ندارد

وی افزود: با ایجاد قرارگاه جمهوری اسلامی، تمام ظرفیت‌های دانشجویی در دانشگاه آزاد مرکز تجمیع می‌شود و سلسله نشست‌هایی منظم و مسئله محور برگزار خواهد شد. برنامه‌های کاندیداهای تایید صلاحیت شده نیز در بخش‌های پایانی این قرارگاه مورد بحث و کارشناسی قرار می‌گیرد. مهم‌ترین هدف ما، استفاده تمام و کمال از ظرفیت دانشجویان واحد تهران مرکزی برای فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی است. البته در این زمینه، هیچ فیلتر سیاسی وجود ندارد و تمامی گرایش‌های سیاسی می‌توانند در این قرارگاه فعالیت داشته باشند.

خادمی ادامه داد: هدف این قرارگاه، بررسی چالش‌های پیش روی رئیس جمهور منتخب است که توسط کارشناسان و دانشجویان مورد بحث واقع می‌شود و کارشناسان راهکار علمی و عملی موضوع را ارائه می‌دهند. در نتیجه جامعه مخاطب می‌تواند با مقایسه راهکارهای عقلانی چالش‌های کشور و برنامه‌های موجود کاندیداها، یک هم سنجی درست انجام دهد که در نهایت، منجر به انتخاب اصلح نسبی برای مردم می‌شود.

مسئول قرارگاه جمهوری اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که 12 نشست را برگزار کنیم که در آخرین نشست، به حوزه انتخابات شورای شهر در قالب 4 زیر موضوع می‌پردازیم. ملموس‌ترین خدمات به شهروندان از سوی شهرداری‌ها انجام می‌شود، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا به حوزه مدیریت شهری نیز به صورت تخصصی و کامل بپردازیم.

وی اضافه کرد: درحال حاضر، حدود 30 دانشجو در این قرارگاه مشغول فعالیت هستند که قطعا با تشکیل شورای اجرایی، بر این تعداد افزوده خواهد شد. این قرارگاه از تشکل‌هایی مانند انجمن اسلامی دانشجویان و سایر گروه‌ها و کانون‌های کوچک دانشجویی تشکیل شده است. البته از لحاظ قانونی، کانون‌های دانشجویی نمی‌توانند به صورت مستقل فعالیت سیاسی داشته باشند؛ اما توانستیم آن‌ها را در قالب قرارگاه ساماندهی کنیم تا بتوانند فعالیت سیاسی نیز داشته باشند. 

برگزاری مناظره‌های دو نفره

در ادامه نشست، شایان عاشوریان مقدم دبیر اجرایی قرارگاه جمهوری اسلامی واحد تهران مرکزی نیز بیان کرد: با توجه به اینکه مناظره‌های دو نفره توانسته جذابیت خود را در میان بقیه مدل مناظره و مباحثه ها برای جلوه حق حفظ کند، تصمیم گرفتیم تا موضوعات و چالش‌هایی که راهکارهای متفاوتی دارند را با برگزاری مناظره، مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

وی افزود: در انتخاب کارشناسان ، مناظره گران و کاندیداها سعی کردیم افرادی که دارای بینش و حجت سیاسی درست در مسیر جهش انقلاب هستند، انتخاب و دعوت کنیم. درواقع بیش از هر چیزی، اعتقاد به رشد انقلاب در افراد برای ما اهمیت داشت.

در ادامه آرمان خادمی مسئول قرارگاه اضافه کرد: این قرارگاه به عنوان بزرگترین قرارگاه انتخاباتی دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی ، پایبندی کامل به منویات مقام معظم رهبری و راهنمایی‌های ایشان درباره انتخابات را دارد و همچنین توانستیم سیاست‌های انتخاباتی دانشگاه آزاد اسلامی که برای تسهیل فعالیت انتخاباتی و جهت گیری درست در مسیر رونق و نشاط در دانشگاه ابلاغ شده بود را اجرا کنیم. 

در بخش دیگر نشست، محمد مهدی شیری دبیر شورای سیاست‌گذاری قرارگاه جمهوری اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: برنامه‌های سلسله نشست‌های قرارگاه را طوری تنظیم کردیم تا مناظرات کارشناسان که با یک دیگر هم پوشانی دارند، قبل از نشست کارشناسی قرار بگیرند تا دانشجویان حاضر نیز بتوانند با طرح سوال و تحلیل درست ، یک بحث چند طرفه ایجاد کنند. 

وی افزود: مخاطبان این طرح می‌توانند بعد از نشست‌های قرارگاه، به بینش صحیحی برای انتخاب اصلح خود برسند که نتیجه آن جهش ایران اسلامی در گام دوم انقلاب خواهد بود. 

آرمان اعتمادی دبیر شورای مشورتی قرارگاه جمهوری اسلامی نیز در این نشست بیان کرد: اگر از اقدامات مذمومانه دولت‌های پیشین که نتوانستد مشکلات را حل کنند و خود سبب چالش بزرگ برای کشور شدند، بتوانیم عبرت بگیریم و برای مسائل حال و پیش روی کشور راه حل ارائه کنیم، طبیعتا این موضوع منجر به افزایش بصیرت و بینش مردم و همچنین زمینه ساز مشارکت حداکثری پایدار خواهد شد. 

آرمان خادمی مسئول قرارگاه در بخش پایانی نشست خاطرنشان کرد:ما  با وحدت گفتمان انقلاب، زمینه ساز مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح و دانشگاه مسئله محور می شویم. درواقع تشکیل این قرارگاه، موجب تقویت جریان انقلابی و وحدت گفتمانی در میان نیروهای انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی خواهد شد. همچنین در بحث مشارکت دانشجویی توانستیم ظرفیت گروه‌های کوچک دانشجویی انقلابی را تجمیع و زمینه ساز گزاره‌هایی مثل مشارکت حداکثری ، انتخاب اصلح ، دانشگاه مسئله محور ، گفتمان انقلابی ، شور دانشجویی و جهش انقلاب در گام دوم باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =