دریافت مجوز کنسولی درجه ۲ برای دانشجویان بین‌الملل واحد مشهد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی و مشهد گفت: مجوز کنسولی درجه ۲ برای دانشجویان بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی مشهد صادر شده است و اکنون ۲ هزار و ۶۴۸ دانشجوی بین‌الملل داریم که بالاترین آمار دانشجویان را در سطح دانشگاه‌های استان به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، مسعود طاهری لاری در نخستین نشست شورای مرکزی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، بسیج را نهاد مقدس و ارزشمند دانست و اظهار کرد: ما مسئولان در هر رده‌ باید حامی بسیج باشیم تا این نهاد مقدس همچنان رشد کند و پویا باشد.

وی با تبریک سالگرد آزادسازی خرمشهر عنوان کرد: آزادسازی خرمشهر یک پدیده بی نظیر بود، حماسه مقاومتی که از رزمندگان اسلام در خرمشهر دیدیم در فلسطین به وقوع می‌پیوندد. امام خمینی(ره) فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد.» این نشان می‌دهد که الطاف خدا موجب پیروزی و آزادسازی خرمشهر شد.

بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد را مدیون کارکنان، استادان و دانشجویان هستیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی و مشهد با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر از دستاوردهای انقلاب است و باید از آن حفاظت کنیم، به انتخابات ریاست جمهوری اشاره و تأکید کرد: در موضوع انتخابات باید فعالانه برخورد کنیم و بسیج اساتید و بسیج دانشجویی باید شاخص‌های انتخاب اصلح را به دانشگاهیان معرفی کنند.

طاهری لاری بیان کرد: تمام اقدامات ما زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری در انتخابات است و این جزء وظیفه ماست. دانشگاه به هیچ عنوان اجازه ندارد به نفع شخص خاصی تبلیغ کند و باید تلاش کنیم در چارچوب قانون شاخص‌های اصلی را معرفی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی، بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد را مدیون تلاش کارکنان، استادان و دانشجویان دانست و با بیان اینکه به هیچ عنوان به وضع موجود راضی نیستیم، افزود:  این جزء استراتژی ماست و به دنبال تحول هستیم، تحولی که پیامدهای ارزشمند و مثبتی برای دانشگاه داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی با اشاره به عملکرد موفق دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در یک سال اخیر اظهار کرد: از شهریور تا اسفند سال گذشته با وجود مشکل در نقدینگی مطالبات کارکنان و استادان بازنشسته را در سطح استان پرداخت کردیم.

طاهری لاری افزود: یکی دیگر از موفقیت‌های ما دریافت مجوز استاندارد آزمایشگاه رازی دانشکده علوم است که در سطح کشور جزء ۳ دانشگاه برتر بودیم که توانستیم این مجوز را دریافت کنیم و در حال عقد تفاهم‌نامه با سازمان‌ها هستیم.

وی، مأموریت درآمدزایی را در کنار مأموریت آموزشی عنوان کرد و افزود: در خراسان‌رضوی تجهیزات آزمایشگاهی فراوانی داریم و یکی از فعالیت‌های ما استفاده بهینه از تجهیزات آزمایشگاهی واحدهای این استان است، به‌طوری‌که دارایی‌های غیرمولد را به مولد تبدیل می‌کنیم و این یکی از سیاست‌های ماست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی، دریافت مجوز کنسولی درجه ۲ برای دانشجویان بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی مشهد را یکی دیگر از موفقیت‌ها عنوان کرد و گفت: اکنون ۲ هزار و ۶۴۸ دانشجوی بین‌الملل داریم که بالاترین آمار دانشجویان را در سطح دانشگاه‌های استان به خود اختصاص داده‌اند.

طاهری لاری یادآور شد: در حوزه بین‌الملل تاکنون کنسولی نداشتیم و دانشجویان برای انجام امور خود به دانشگاه فردوسی مراجعه می‌کردند، اما با پیگیری‌های مستمر مجوز کنسولی درجه ۲ را دریافت کرده‌ایم و از این پس دانشجویان بین‌الملل برای انجام امور خود به دانشگاه فردوسی مراجعه نخواهند کرد.

وی با اشاره به آزمون مصاحبه دکتری گفت: مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اسلامی کار کشوری است؛ اما با توجه به ظرفیت‌های حوزه فناوری، این کار به دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد واگذار شد و تاکنون ۳۱ هزار جلسه مصاحبه دکتری برگزار کرده‌ایم و با توجه به تجربه موفق جلسات مصاحبه دکتری امسال نیز به واحد مشهد واگذار شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی افزود: در حوزه فناوری اطلاعات سامانه پاسخگویی غیرحضوری و مجازی با چهار زیر سیستم برای نخستین‌بار در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد طراحی و راه‌اندازی شده که به زودی فعال می‌شود و دانشجویان مراجعه حضوری به دانشگاه نخواهند داشت.

طاهری لاری تبیین کرد: دریافت مجوز و راه‌اندازی سرای نوآوری هوشمند و سلامت، کسب جایگاه سطح یک مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی کشور توسط مرکز رشد واحد مشهد بین ۱۳۰ واحد دانشگاهی، کسب جایگاه خوب کشوری در دوره بینش مطهر و رتبه اول کشور در جشنواره حماسه تا حماسه از دیگر موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی بود.

وی با اشاره به درآمدزایی غیرشهریه‌ای گفت: کارگروه درآمدهای غیرشهریه‌ای را در استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی و در این زمینه با سازمان نظام مهندسی درباره آموزش‌های کوتاه‌مدت تفاهم‌نامه امضا کردیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096735

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =