معادلات منطقه با حضور نیروهای مقاومت تغییر کرده است

امام جمعه بندرعباس، با پیش بینی نابودی صهینوست ها در منطقه گفت: امروز معادلات منطقه با نیروهای مقاومت تغییر کرده و به جای دفاع کردن در مقابل دشمن ، به قلب دشمن می تازند و آنان را به درک واصل می کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان که در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد بندرعباس به مناسبت سوم خرداد سخن می گفت: با تبریک سالروز آزاد سازی خرمشهر به بیان دیدگاه بین المللی و مشترک مقاومت و رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر پرداخت و گفت: دشمنان و در صدر آن ابرقدرت ها چنان با برنامه و استراتژی به خرمشهر حمله کردند و چنان این شهر را با تسلیحات نظامی اشغال نمودند  که هیچگاه در اندیشه ی دوستان آنان نمی گنجید که روزی ایران بتواند  ماشین جنگی صدام و همدستان او را در این منطقه نابود سازد.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده افزود: مهم بودن آزاد سازی خرمشهر در حدی بود که صدام حسین گفته بود اگر خرم شهر آزاد شود من کلید بصره را به رزمندگان ایرانی می دهم  و این نشان از مهم بودن برنامه ها و ساز و کار نظامی وی و همدستان پوشالی وی در منطقه بود که با برنامه ریزی و با دقت این منطقه را اشغال نموده بو.دند.

این مقام دینی یادآور شد آزاد سازی خرمشهر چنان معادلات بین الملی را در هم ریخت که کشورهای جهان و منطقه که از همدستان صدام بودند دانستند که شعار های توخالی صدام حسین یک تبلیغات بی مصرف بیش نیست و این پیروزی موجب ثبات داخلی و تغییر برگ برنده از دشمن به دست رزمندگان ایرانی شد که معادلات را در منطقه به نفع ما تغییر داد.

وی با اشاره به عملیات بیت المقدس برای آزاد سازی خرمشهر گفت: این زنجیره حرکتی که امروز در مبارزه با صهیونیست ها می بینید استمرار  همان عملیات بیت المقدسی است که منجر به آزاد سازی خرمشهر خونین شد، زیرا  امروز جوانان انتفاضه با بهره گیری از مقاومت رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس ،  به جنگ دشمن  می روند و چنان ضربات سنگینی به دشمن وارد می سازد که آثار ترس و هراس در روح و جان انان سنگینی می کند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره جغرافیای قبل از اسلام، منطقه لبنان،اردن، فلسطین ، سوریه و... به شامات منطقه معروف بود یا به تعبیری دیگر قلب خاورمیانه و نقطه ثقل قاره های آفریقا، آمریکا و ایران است و از شواهد تاریخی پیداست که از زمان بسیار دور در زمان جنگ های صلیبی ، امپراتوری توران خواهان فتح و مدیریت این منطقه بود و امروز نیز کفار به دنبال فتح این منطقه از دست مسلمانان و غالب شدن بر منطقه خاورمیانه است.

وی با تاکید به اینکه امروز جوانان مسلمان در حوزه مقاومت نخواهند گذاشت دشمن بر این منطقه مستولی شود افزود: صهیونیست ها نفس های آخر خود را در منطقه می کشند و در آینده نه چندان دور، این منطقه در انحصار جوانان مقاومت قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد 1361 گفت: آزاد سازی خرمشهر ، تنها آزاد سازی یک خاک و یک شهر نبود بلکه هیبت پوشالی و ساختگی دشمن چنان در هم شکسیته شد که در آن شکست دشمنان برای ادامه جنگ کاملا واضح و محسوس شد.

احسان کامرانی با بیان اینکه مقاومت جوانان رزمنده در آن برهه زمانی ، آنچنان هراس به جان دشمن افکند که خود را در میدان نبرد از پیش بازنده می دید و این قدرت و ابهت رزمندگان چیزی نبود مگر اراده و مشیت الهی که خواسته بود تا بر دشمن فایق آیند.

وی مقاومت جوانان لبنان و فلسطین را در جنگ اخیر با صهیونیست ها  بر گرفته از مقاومت رزمندگان ما دانست و گفت: با مقاومت جوانان فلسطینی، لبنانی و پیش بلینتی مقام معظم رهبری؛ صهیونیست ها به زودی از نقشه جهان محو می شوند و حکومت عدل اسلامی بر همه جا سایه می گستراند.

کامرانی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و حرکت بر منویات مقام معظم رهبری و تاکید بر مشارکت دانشگاهیان در انتخابات پیش رو ،افزود: انتخاب فرد اصلح در اولین قدم و مهمتر از آن شرکت  در انتخابات باید به عنوان دو اصل در انتخابات پیش رو. مد نظر قرار گیرد و با ایجاد فضای همدلی مهر تاییدی بر حرکت مقاومت اسلامی بزنیم.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در ابتدای این جلسه با خیر مقدم به حاضران، آزاد سازی خرمشهر را از برکات الهی دانست  و اظهار امیدواری کرد در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری بتوان به فتح های مقدس بیشتری دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام اسماعیل پاکنژاد با اشارهبه فرمایشات رهبری یادآوری کرد: که به همت جوانان غیور وطن فتح های بزرگتری در پیش است و تفاوت آن با فتح خرمشهر در این است که این فتوحات در حوزه نظامی نیست بلکه در حوزه های آبادانی، توسعه و پیشرفت در همه ابعاد خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد، انتخابات پیش رو انچنان با مشارکت بالای مردم رقم بخورد که دشمن مانند گذشته مایوس و ناامید شود و کشور اسلامی ما بتوانند با حفظ استقلال و آزادی به قله های رفیع افتخار دست پیدا کند.

قبل از این نشست حاضران با حضور در گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس به مقام شامخ شهدا ادای احترام نمکودند و با قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1096782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =