جدایی مرد پرافتخار از کهکشانی‌ها

بحث جدایی زیدان از رئال مادرید و کناره گیری از هدایت لوس بلانکوس رنگ واقعیت به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،مجتبی احسانی؛ مرد فرانسوی نیمکت رئال تصمیم قطعی خود را اتخاذ کرده و قصد دارد از رئال مادرید جدا شود.

تصمیم قابل پیش بینی

جدایی زیدان از رئال مادرید تصمیمی بود که از مدت‌ها قبل میتوانستیم آن را پیشبینی کنیم. هرچند که او با وجود بدشانسی‌های متوالی در فصلی که گذشت تا پایان رقابت‌های لالیگا برای قهرمانی شانس داشت و در لیگ قهرمانان اروپا نیز تا مرحله نیمه نهایی پیش رفت اما این نتایج هرگز نمی‌تواند هواداران رئال را راضی نگه دارد. به همین دلیل زیدان که شرایط را برای ماندن خود مساعد نمی‌دید تصمیم به جدایی از کهکشانی‌ها گرفت.

گزینه‌های جانشینی زیدان

ماکسیمیلیانو آلگری، سرمربی ایتالیایی در میان بهترین گزینه‌ها برای جانشینی زیدان قرار داشته که از شانس بالایی برای بدست آوردن این سمت برخوردار است. پس از او بیشترین شانس را رائول دارد بازیکن افسانه ای تیم رئال مادرید که زمانی پیش از آمدن کریستیانو رونالدو رکورد بیشترین گل زده برای کهکشانی‌ها را در اختیار داشت و رابطه ای طولانی با باشگاه خود دارد از شانس کافی برای نشستن بر روی نیمکت کهکشانی‌ها برخوردار خواهد بود. یوآخیم لو و کارلو آنچلوتی نیز گزینه های بعدی پرز برای هدایت رئال مادرید خواهند بود. اما گزینه آخر برای نشستن روی نیمکت کهکشانی ها کسی نیست جز آنتونیو کونته که روز گذشته جدایی او از اینتر قطعی شد و به نظر می رسد مورد توجه رئالی ها قرار گرفته است.

مقصد احتمالی زیدان

از همان روزی که شایعاتی مبنی بر جدایی زیدان از رئال مادرید به گوش می‌رسید رسانه های مختلف در مورد مقصد احتمالی او بحث می کردند. در میان تمام گمانه زنی‌ها جدی ترین مقصد برای او تیم سابقش در ایتالیا بوده است. یوونتوس که فصل خوبی را با پیرلو پشت سر نگذاشت به سختی به دنبال به خدمت گرفتن زیدان است تا بتواند فصل بعد حضوری پرقدرت در سری آ داشته باشد. حضور رونالدو در یوونتوس که رابطه خوبی با زیدان دارد نیز می تواند یکی از دلایل انتخاب این تیم توسط مرد فرانسوی باشد.

رفت و برگشت به رئال

زیدان از ابتدای سال ۲۰۱۳ به عنوان دستیار در کنار کارلو آنچلوتی روی نیمکت رئال مادرید نشست و سپس از سال ۲۰۱۶ هدایت رئال مادرید را به عنوان سرمربی برعهده گرفت. زیزو در سال ۲۰۱۸ از سمت خود در رئال مادرید کناره‌گیری کرد و در مارس ۲۰۱۹ به رئال مادرید بازگشت. این رفت و برگشت‌های او در رئال مادرید با افتخارات زیادی همراه شد.

کسب لیگ قهرمانان اروپا در پنج ماه اول

در ژانویه ۲۰۱۶ رافائل بنیتز پس از ۷ ماه از سمت خود به عنوان سرمربی رئال مادرید برکنار شد و زین الدین زیدان بازیکن سابق این تیم هدایت رئال مادرید را به عهده گرفت. تنها پس از پنج ماه از آغاز حضور زین الدین زیدان بر روی نیمکت مربی‌گری رئال مادرید، وی توانست برای مادریدی‌ها یازدهمین عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به ارمغان بیاورد. زیدان با این عملکرد به اولین سرمربی تاریخ تبدیل شد که به عنوان بازیکن، کمک مربی و مربی قهرمان اروپا شده‌است.

افتخارات زیدان به عنوان سرمربی

زین الدین زیدان اسطوره باشگاه رئال مادرید که در دوران بازیگری به تمام افتخارات ممکن با این تیم دست پیدا کرده بود از سال ۲۰۱۶ به عنوان سرمربی روی نیمکت رئال مشغول به فعالیت شد. زیدان در طی این مدت، دو قهرمانی در لالیگا ، سه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا ، دوبار قهرمانی در سوپرجام اروپا ، دو قهرمانی در جام باشگاه های جهان و دو مرتبه قهرمانی در سوپر جام اسپانیا را بدست آورده است. او همچنین برنده بهترین مربی سال ۲۰۱۷ از سوی فیفا شده است و جایزه بهترین مربی لالیگا ۲۰۲۰ را نیز بدست آورده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =