تمهیدات دانشگاه آزاد برای امتحانات در زمان قطعی برق

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی تمهیدات این دانشگاه را برای امتحانات در زمان قطعی برق احتمالی تشریح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)؛ احمد حیدری با اشاره به تفویض اختیار به مسئولین واحدهای دانشگاه آزاد در سراسر کشور برای تعیین زمان امتحانات عملی، افزود: واحدها این اختیار را دارند تا بر اساس وضعیت شهر، زمان امتحانات را تغییر داده و هر زمان که آمادگی وجود داشت، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، امتحانات را در گروه های ۳ تا ۵ نفره برگزار کنند.

حیدری ادامه داد: با این وجود ضروریست که ابتدا وضعیت شهرهای قرمز به ثبات نسبی و وضع بهتری برسد و سپس، مسئولین با اعلام زمان مشخص (در اختیار واحد و گروه است)، دانشجویان را مطلع و متعاقب آن، امتحان را برگزار کنند تا ان شاء الله برای اساتید و دانشجویان عزیز مشکلی بوجود نیاید.

سخنگوی دانشگاه آزاد درباره تمهیدات این دانشگاه در قبال قطعی احتمالی برق در زمان امتحانات گفت: متاسفانه امسال شاهد قطعی برق مکرر هستیم، ولی امیدواریم که با شروع زمان امتحانات دانشگاه آزاد که معمولا از ۲۰ خرداد به بعد است، این مشکل رفع بشود.

وی ادامه داد: با این حال اما به هر دلیل اگر قطعی برق در زمان امتحان رخ بدهد و مانع از این بشود که دانشجو در بازه زمانی تعیین شده به سوالات پاسخ دهد (زمان شروع امتحان، وسط امتحان، زمان بارگذاری پاسخنامه و ...)، او می تواند با شیوه های دیگری مثل استفاده از شبکه های اجتماعی که توسط اساتید اعلام خواهد شد، پاسخنامه را ارسال کند.

حیدری افزود: در عین حال دانشجویان زمانی که به دلیل قطعی برق، در ارسال پاسخنامه یا شرکت در امتحان با مشکل روبرو می شوند، باید با واحد مربوطه تماس گرفته و راهکار مناسب را دریافت کنند.

وی اظهار داشت: با این وجود، اگر در شهری قطعی برق به گونه ای باشد که دانشجو به هیچ طریقی نتواند پاسخنامه را ارائه بدهد و این مشکل بصورت گسترده بروز پیدا کرده باشد، طبیعتا واحد با یک برنامه ریزی، زمان مجددی برای امتحان مشخص خواهد کرد.

سخنگوی دانشگاه آزاد با بیان اینکه درعین حال هیچ تضمینی هم نیست که در امتحان مجدد قطعی برق رخ ندهد، از وزارت نیرو و مسئولین صنعت برق درخواست کرد که با توجه به بازه زمانی امتحانات دانشگاه ها که معمولا از ۲۰ خرداد تا اواسط تیرماه برگزار می شود، ترتیبی اتحاذ کنند تا قطعی ها کمتر شود یا اینکه حداقل در صورت امکان، پیشاپیش برنامه زمانبندی قطعی برق را به واحد های دانشگاهی اعلام کنند تا برنامه ریزی بهتری برای زمان امتحانات صورت بگیرد.

منبع :مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1097114

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =