نابغه‌ها در دراگا به انتظار نشسته‌اند

فینال چمپیونزلیگ امشب بین دو تیم انگلیسی چلسی و منچسترسیتی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،علیرضا بابک؛ امشب ورزشگاه اختصاصی پورتو، میزبان جدال تاکتیکی دو نابغه خواهد بود. شاگردان خلف کرایوف و رانکینگ برای برتری فلسفه استادهایشان به میدان خواهند رفت.

پپ و حسرتی که باید به پایان برسد!

پپ هر چه در این سال‌ها در کسب جام‌های داخلی موفق عمل کرده در عوض یک حسرت بزرگ بر دلش مانده است. پس از خروج از کاتالونیا پپ دیگر هرگز رنگ فینال لیگ قهرمانان را هم ندیده بود. اما او توانست در انگلستان هم انقلاب تاکتیکی‌اش را بنا کند. پس از آن که فلسفه تکامل یافته کرایوف را در بارسلونا و بایرن مونیخ پیاده کرد، چالش جدیدش را در انگلیس دنبال کرد. قهرمانی در لیگ برتر قطعا سخت تر از قهرمان کردن بارسلونای رویایی در لالیگا و بایرن قدرتمند در بوندسلیگا است و کمتر کسی تصور می‌کرد پپ بتواند در طی ۴ فصل حضور در منچستر، ۳ بار قهرمان لیگ جزیره شود.

هیچکس نمی‌تواند منکر پیشرفت فوق العاده‌ی پپ در تاکتیک‌هایش شود. پپ پس از گذشت سال‌ها حالا آموخته که پرداختن به کارهای دفاعی به اندازه کارهای هجومی مهم است و قهرمانی این فصل را بیش از هر چیز مدیون ساختار دفاعی فوق العاده تیمش است. حالا او می‌خواهد به همگان ثابت کند که بدون بارسای افسانه‌ای هم توان قهرمان شدن در لیگ قهرمانان را دارد و شنبه شب همان زمانی است که گواردیولا قصد دارد منتقدانش را به سکوت دعوت کند!

چلسی نیمه گمشده توخل بود!

پس از اخراج از پاریس، بی هیچ درنگی پیشنهاد آبراموویچ را پذیرفت و به لندن سفر کرد. کارشناسان حضورش در لندن را به سان راه رفتن روی لبه تیغ می‌دانستند و معتقد بودند عدم موفقیت با چلسی یعنی پایان دوران حرفه‌ای مرد آلمانی! شاگرد خلف رالف رانکینگ هیچگاه نتوانست جاه طلبی‌های کلوپ در دورتموند را تکرار کند و همیشه زیر سایه باواریایی‌ها قرار می‌گرفتند. در پاریس به یک قدمی کسب لیگ قهرمانان اروپا رسیده بود و باز هم سر و کله بایرن پیدا شد تا او را یک بازنده جلوه دهد. اما این بار خبری از بایرن نیست! آن‌ها به دست تیم سابق توخل حذف شدند و حالا او رخ در رخ پپ قرار گرفته است.

توخل در این مدت کوتاه توانست چلسی بحران زده را به ساحل امن برساند. او چلسی را راهی فینال جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا کرد و سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان را هم برای آبی‌ها کسب کرد. آیا پایان این درام مهیج برای توخل شیرین می‌شود؟!

پپ - توخل؛ جنگ سوم جنگ آخر

توخل پس از حضور در لندن سرمربی‌های بزرگی را سرنگون کرد. زیدان، مورینیو، کلوپ، آنجلوتی و البته پپ گواردیولا از قربانیان او لقب گرفته‌اند.

پپ نیمه نهایی حذفی و بازی برگشت لیگ برتر را به چلسی واگذار کرده است و نمی‌خواهد سومین شکست متوالی‌اش را تجربه کند. خبر بد برای آبی‌های لندن لغزش‌های بد موقع توخل بوده است. توخل در هفته‌های آخر خوب کار نکرد و فینال جام حذفی را به راجرز باخت و در لیگ هم مغلوب استون ویلا شد تا درگیر یک بحران کوچک شود.

حالا باید دید شنبه شب کدام فلسفه حاکم مطلق فوتبال اروپا می‌شود؟!

انتهای پیام/

کد خبر: 1097293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =