داوید آلابا به رئال مادرید پیوست

رئال مادرید نخستین بازیکن خود برای فصل جدید را رسما به خدمت گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،مجتبی احسانی؛ مدافع فصل گذشته بایرن مونیخ با پایان یافتن قراردادش به عنوان بازیکن آزاد به رئال مادرید پیوست.

باشگاه رئال مادرید در این باره بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: رئال مادرید با داوید آلابا به توافق رسیده است که این بازیکن برای پنج فصل آینده به این باشگاه بپیوندد. او پس از پایان مسابقات یورو به عنوان بازیکن جدید رئال مادرید معرفی خواهد شد.

انتقالی قابل پیشبینی

در طی این سال ها هر زمانی که خبر خروج داوید آلابا از بایرن مونیخ به گوش می‌رسید از او به عنوان خرید جدید رئال مادرید نام برده می شد. از مدت‌ها قبل بود که از رئال مادرید به عنوان مقصد بعدی ستاره سابق خط دفاع بایرن مونیخ نام برده می شد تا اینکه این انتقال بالاخره انجام شد و این مدافع اتریشی رسماً به جمع کهکشانی‌ها پیوست.

جدایی پس از دوازده سال

اگر دوران کوتاه انتقال قرضی به هوفنهایم را نادیده بگیریم داوید آلابا تمام دوران حرفه‌ای فوتبال خود را در بایرن مونیخ سپری کرده که این دوران همراه با افتخارات زیادی بوده است. آلابا از سال ۲۰۰۹ به تیم نوجوانان بایرن مونیخ پیوست و تا کنون عضو این تیم بوده است. بازیکن جدید رئال مادرید پس از دوازده سال حضور در بایرن مونیخ از این تیم جدا شده است.

آغاز دوران حرفه ای

آلابا کار خود را در تیم نوجوانان بایرن مونیخ آغاز کرد و برای تیم‌های زیر ۱۷ سال و زیر ۱۹ سال بایرن مونیخ نیز بازی کرد. در سال ۲۰۰۹ نام او در لیست بایرن مونیخ برای لیگ قهرمانان اروپا فصل ثبت شد و با تیم اصلی تمرین کرد که این آغازی بر دوران حرفه ای فوتبال او بود.

قرض به هوفنهایم

آلابا در ژانویه ۲۰۱۱ به صورت قرضی به هوفنهایم پیوست و هفده بازی برای این تیم انجام داد. اولین گل او در بوندس لیگا نیز با پیراهن هوفنهایم به ثمر رسید.

بازگشت به بایرن

در تابستان ۲۰۱۱ آلابا به بایرن برگشت و به عضو ثابت لیست این تیم تبدیل شد. در همان سال آلابا اولین گل خود برای بایرن مونیخ را برابر هانوفر به ثمر رساند. او در نیم فصل دوم، معمولاً در ترکیب اصلی به میدان می‌ رفت و کم کم تبدیل به بازیکن ثابت بایرن مونیخ شد.

تیم ملی

داوید آلابا در رده ملی برای تیم‌های زیر۱۷ سال، زیر۱۹ سال ، زیر۲۱ سال و بزرگسالان اتریش بازی کرده است. او از سال ۲۰۰۹ تا کنون ۷۹ بازی برای تیم ملی اتریش انجام داده است که حاصل آن ۱۴ گل برای این تیم بوده است. آلابا در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ جایزه بهترین بازیکن سال فوتبال اتریش را از آن خود کرده است.

افتخارات

آلابا به همراه بایرن مونیخ افتخارات زیادی کسب کرده است که ده بار قهرمانی در بوندسلیگا، شش مرتبه قهرمانی در جام حذفی آلمان، پنج قهرمانی در سوپرجام آلمان، دو بار قهرمانی در این قهرمانان اروپا، دو سوپرجام اروپا و دو بار قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان از جمله آنها است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =