دفتر تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد افتتاح شد/ تحصیل ۱۲۰ دانشجوی اهل تسنن در واحد بجنورد

دفتر تقریب مذاهب خراسان شمالی با حضور جمعی از مسئولان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد گشایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در مراسم گشایش دفتر تقریب مذاهب استان خراسان شمالی که با حضور جمعی از مسئولان در این دانشگاه گشایش یافت، اظهار کرد: بین کارکردهای دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر به کارکرد فرهنگی و توجه به دغدغه‌های اجتماعی مردم توجه ویژه‌ای شده است.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۰ دفتر تقریب مذاهب اسلامی در استان‌های کشور راه‌اندازی شده است که این موضوع امیدبخش، توجه جدی دانشگاه به تقریب مذاهب اسلامی را نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد اظهار کرد: در این دانشگاه ۱۲۰ دانشجوی اهل تسنن در حال تحصیل هستند و سه نفر از کارکنان و استادان اهل تسنن نیز مشغول خدمت هستند.

گشایش دفتر تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد

این مسئول گفت: اعتقاد بر این است که دانشگاه آزاد اسلامی اگر بخواهد در فضای اجتماعی نقش‌آفرینی کند باید به رسالت ویژه خود یعنی تقریب و وحدت توجه ویژه داشته باشد.

مرادی افزود: با توجه به دغدغه‌های ویژه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به موضوع تقریب این موضوع به‌جد در واحدهای دانشگاهی در حال پیگیری و بررسی‌های لازم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: آنچه در این دفاتر دارای اهمیت بوده این است که فرهنگ تقریب از دانشگاه به جامعه به درستی منتقل شود؛ اگر این امر مهم به‌خوبی مدیریت شود، افراد جامعه به پیروی از فضای علمی در جهت شناسایی زمینه‌ها و علل اختلاف بیش از گذشته تلاش کرده و به عوامل وحدت‌آفرین تمرکز خواهند کرد.

مرادی افزود: دفتر تقریب باعث گسترش فرهنگ تعامل علمی و عملی می‌شود و امید است در این دفاتر با بسط عقلانیت علمی و به کمک هیئت اندیشه‌ورز در دانشگاه کارکرد اصلی این دفاتر که همان ایجاد تقریب و نزدیکی بین مذاهب می‌شود را تحقق بخشیم.

علم و علم‌آموزی را سرلوحه عمل قرار دهیم

گشایش دفتر تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی هم گفت: اگر بخواهیم جامعه قدرتمندی داشته باشیم باید بدانیم که دانشگاه‌ها محل مناسبی برای بسط و توسعه علم‌آموزی بوده و دانشگاه آزاد اسلامی نیز به‌عنوان مجموعه عظیم علمی بستر مناسبی را در جامعه فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام حسین یوسفی‌فر بیان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی نیز دانشجویان اهل تسنن مشغول به تحصیل هستند که تعدادی از آنان از راه‌های بسیار دوری در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند که وظیفه دانشگاه است که را برای تمام هم‌استانی‌ها شرایط مناسبی را برای تحصیل ایجاد کند و فرموده رسول اکرم(ص) که به علم و علم‌آموزی بسیار توجه داشتند را سرلوحه عمل خود قرار دهیم.

مذاهب باید به‌دنبال مشترکات یکدیگر باشند

گشایش دفتر تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز اظهار کرد: مذاهب مختلف باید به‌دنبال مشترکات یکدیگر باشند و روی آن‌ها تأکید ورزند و همین امر را سرلوحه محور همدلی، همراهی قرار دهند.

حجت‌الاسلام رضا نوری افزود: هدف تقریب قوی شدن، ید واحد شدن و وحدت بوده و همانطور که در قرآن کریم آمده است، اهل کتاب باید بر اساس توحید کنار یکدیگر قرار گیرند و با اهل کتاب زندگی مسالمت‌آمیز به‌دور از ظلم داشته باشند.

وی افزود: در مباحث تقریبی باید به دشمنان مشترک باید مورد توجه قرار گیرد و با عقلانیت، وحدت و همراهی و همدلی از مرز و بوم و مردم جامعه دفاع کنیم.

به گزارش آنا در مراسم آیین گشایش دفتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، حاج رحیم آخوندی امام جمعه اهل تسنن جرگلان و عابدین عضو کانون متفکران ایران و رئیس ستاد ایثارگران استان گلستان مسائلی را در زمینه تقریب و وحدت مطرح کردند و با حضور مسئولان استانی جواد عبدی عضو هیئت علمی گروه برق این واحد دانشگاهی به‌عنوان مسئول دفتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد معرفی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097442

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =