اساتید بورسیه مشکلشان را حل نکنند؛ در گروه «ب» قرار می‌گیرند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت: به اساتید بورسیه تذکر داده شده که باید زودتر مشکلشان را حل کنند و اگر نتوانستند در برهه زمانی که به آن‌ها فرصت داده شده، تکلیف خود را مشخص کنند؛ در گروه ب قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بخشنامه‌ «شیوه‌نامه نحوه همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی (نوع الف / نوع ب)»، اواخر سال ۹۹ توسط دکتر طهرانچی به روسای استان‌ها ابلاغ شد که برخی به دلیل ناآگاهی نسبت به این بخشنامه معترض بودند.

از جمله این ابهامات می‌توان به ساعات حضور در دانشگاه، نحوه حضور و انجام موظفی، لزوم فعالیت‌های نوآورانه و درآمدزایی تمامی اساتید در رشته‌های مختلف اشاره کرد. در همین راستا گروه دانشگاه ایسکانیوز با روسای واحدها مصاحبه‌ای انجام داده است که در ادامه می‌خوانید.

فرج‌الله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: در تمامی دانشگاه‌ها اعضای هیئت علمی به تمام وقت و نیمه وقت تقسیم می‌شوند. اعضای هیئت علمی که پست اجرایی دارند باید ۴۲ ساعت حضور داشته باشند و اعضای هیئت علمی که پست اجرایی ندارند، ۴۴ ساعت الزام حضور دارند. از این ۴۲ ساعت با توجه به رتبه علمی‌شان زمانی به تدریس، زمانی کارپژوهشی و پایان نامه و یک مقدار دیگری کارهایی که در دانشگاه به آنان واگذار می‌شود، انجام می دهند.

وی در ادامه افزود: دانشگاه آزاد در گذشته به این شکل بود که یکسری از اساتید متعهد می شدند؛ اما حضور پیدا نمی‌کردند. امسال علاوه بر اینکه خواستند آن را عملیاتی کنند افزایش حقوق شامل افرادی می شود که منظم حضور داشته باشند و تعهدشان را عملی کنند.

براتی اضافه کرد: به خاطر اینکه اساتید را از دست ندهیم و دانشگاه با مشکل مواجه نشود اساتید به گروه الف و ب تقسیم می‌شوند و خود اساتید انتخاب می‌کنند که در گروه الف یا ب قرار گیرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با بیان این مطلب که در شایعه‌سازی‌ها افراد معمولا قصد دیگری را دنبال می‌کنند، اضافه کرد: این افراد حتی ممکن است از اساتید دیگر برای رسیدن به مقاصدشان استفاده کنند و اساتیدی که ساکن استان نیستند را ممکن است تحت تاثیر قرار بدهند. معمولا افرادی که ساکن نیستند معترض هستند. 

براتی ادامه داد: دانشگاه آزاد در مقابل دانشجو متعهد است و نمی شود فقط از دانشجو توقع پرداخت پول داشت در صورتی که خدماتی دریافت نکند. این بخشنامه بسیار عادلانه است و افراد باید در مقابل تعهدشان عمل کنند. باید کلاس دانشجو برگزار شود. ممکن است بعضی افراد از شرایط پیش آمده برای منافعشان بهره‌برداری کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت: مهم‌ترین نقطه قوت بخشنامه جدید این است که شرایط برای دانشجوها عادلانه می‌شود. ضمن اینکه اساتید گروه ب حقوقشان اضافه می شود و شرط حضور استاد در دانشگاه است.

براتی ادامه داد: ممکن است فرد در جایی شاغل باشد و به جای ۱۶ ساعت ۸ ساعت حضور یابد. استاد موظف است در جای دیگری استخدام نشده باشد. در صورت عدم حضور اساتید گروه ب افراد دیگری که در گروه الف هستند وظایف آن‌ها را انجام می‌دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان افزود: اساتید بورسیه دانشجویانی هستند که تعهد دادند و بورس شدند که بروند در دانشگاهی که قبول شدند، در زمان مقرر تحصیل را تمام کنند و به دانشگاه مبدا برگردند. تعدادی از این اساتید به دلایلی این کار را نکردند. تذکر داده شده که باید زودتر مشکلشان را حل کنند و اگر نتوانستند در برهه زمانی که به ایشان فرصت داده شده است، انجام دهند؛ گروه ب می‌شوند.

براتی گفت: ۹۸درصد از اساتید گروه الف را انتخاب کردند و اساتید ملزم به درآمدزایی نیستند حتی می‌توانند ساعات حضور را معادل سازی کنند. یکی از مزایای این بخشنامه نیز افزایش درآمدزایی واحدها بوده و نیازمند تلاش بیشتر اساتید است تا واحد زیان‌ده نباشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097448

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =