دولت فعلا نمی‌خواهد قیمت ارز کاهش پیدا کند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت میخواهد این بحث را در اذهان عمومی جا بیندازد که این برجام بود که با به سرانجام رسیدنش دلار را به10 یا 15 هزار تومان کاهش داد.

غلامحسین کرمی؛ عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص نوسانات بازار ارز طی روزهای اخیر گفت: متاسفانه اشکال کار اینجاست که ما نگاه مان را به سمت جلسه برجامی در وین برده ایم چنانچه نگاه مان به داخل باشد و بتوانیم علل نوسانات ارز را بیابیم مشکل حل میشود.

وی ادامه داد: تمام ابزارها برای کنترل قیمت ارز دست دولت است و این دولت است که می تواند در افزایش و کاهش قیمت ها نقش اساسی داشته باشد.

کرمی اظهار کرد: چنانچه در خصوص تایید صلاحیت ها اتفاقاتی رخ میداد که باب میل دولت بود قطعا نرخ ارز تا ۱۵ هزار تومان نیز کاهش پیدا میکرد ولی دولت آقای روحانی درصدد این است که  موضوع نشست برجام را به قدری بزرگ جلوه دهد که گویا همه امورات کشور به نتیجه این نشست بستگی دارد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت میخواهد این بحث را در اذهان عمومی جا بیندازد که این برجام بود که با به سرانجام رسیدنش دلار را به ۱۰ یا ۱۵ هزار تومان کاهش داد و در نهایت موضوع برجام را به انتخابات وصل کند در حالیکه چنین نیست و ربط دادن موضوع برجام به انتخابات نوعی خیانت به مردم و اعتماد آنهاست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این بحث برای هیچ کسی پنهان نیست که همه امورات در دست دولت است و این دولت است که با عملکرد خود باعث بهتر یا بدتر شدن اوضاع میشود، بهتر شدن وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم هیچ ارتباطی به نتیجه برجام ندارد.

کد خبر: 1097595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =