نگاه خوبی به موضوعات فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در راه اندازی دفاتر تقریب مذاهب اسلامی، اقدام بسیار خوبی است و مباحث مطرح شده در این دفاتر می تواند با کمک به وحدت مذاهب و گروه ها موثر واقع شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا نوری نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در دیدار دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، با خیرمقدم و قدردانی از حضور دکتر طهرانچی در استان، گفت: بنده هم جزو خانواده دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می شوم و معتقدم دانشگاه آزاد اسلامی از برکات نظام است که در کشور و شهرهایی که دانشگاه های دولتی و غیردولتی حضور ندارند، شعبه دارد. دانشگاه آزاد اسلامی کارهای بسیار بزرگی انجام داده و جمع بزرگی را توانمند کرده، به طوری که بسیاری از معلمان، کارمندان و... مدارج بالای علمی را در این دانشگاه بدست آورده اند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی از دانشگاه های دولتی بهتر و بالاتر است، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با دیگر دانشگاه ها می تواند در حوزه های مختلف راحت تر ورود کند. به عنوان نمونه، حرکت این دانشگاه در راه اندازی دفاتر تقریب مذاهب اسلامی اقدام بسیار خوبی است و مباحث مطرح شده در این دفاتر می تواند به وحدت مذاهب و گروه ها کمک کرده و موثر باشد. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی در سایر حوزه ها نیز می تواند به صورت ویژه ورود کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی ادامه داد: خوشبختانه جمعیت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی بومی شده که این موضوع بخش اعظمی از دغدغه خانواده ها برای تحصیل فرزندانشان را برطرف کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین نوری، کشاورزی و باغداری، معدن و صنعت را از مزیت های استان خراسان شمالی عنوان کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند با برنامه ریزی در این حوزه ها و کسب درآمد از آن، وابستگی خود به درآمد شهریه ای را کاهش بدهد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد فعالیت  گروه های جهادی دانشگاه آزاد اسلامی را از دیگر اقدامات موثر این دانشگاه برشمرد و با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به نخستین رویداد ملی رقابت تیم های دانشجویی در کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه نمونه در حوزه فرهنگی در جهان مطرح شود. خوشبختانه نگاه خوبی به موضوعات فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =