من همیشه یکی از شما خواهم بود، زنده باد مادرید

سرمربی فرانسوی پس از ترک رئال مادرید در اظهاراتی جنجالی علیه پرز مدعی شد که سران رئال به او اعتماد کافی نداشتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،محمدمعین ملکی؛ پس از اینکه زیدان در دومین حضور خود در مادرید موفق به تکرار عملکرد درخشان دوره اول خود نشد از سمت خود کناره گیری کرد. حالا زیدان با یادداشتی ارسالی به نشریه آ.اس اسپانیا مدعی شده که عدم اعتماد کافی سران رئال مادرید به او دلیل این تصمیم بوده است.

زیدان محبوب هواداران

زیدان که در اواسط فصل ۲۰۱۵_۲۰۱۶ و پس از شکست چهار بر صفر رئال در الکلاسیکو جایگزین رافا بنیتز اسپانیایی شد به قدری عملکرد درخشان و خوبی از خود به جای گذاشت که به شدت نزد مادریدی ها به محبوبیت رسید. او پس از دو سال و نیم حضور در مادرید و هتریک در لیگ قهرمانان اروپا از سمت خود استعفا داد و هدایت رئال به لوپتگی رسید. عملکرد لوپتگی به قدری ضعیف بود که پس از چند ماه برکنار شد و سولاری جای او را روی نیمکت کهکشانی ها گرفت. اما سولاری هم مدت زیادی روی نیمکت مادرید دوام نیاورد تا تنها ۸ ماه پس از جدایی، زیدان به خواست هواداران به رئال برگردد. در بازگشت به مادرید اوضاع چندان مطابق میل زیزو پیش نرفت و علیرغم قهرمانی در لالیگا مصدومیت های متعدد بازیکنان اجازه تکرار موفقیت ها را به زیدان نداد اما محبوبیت زیدان در بین هواداران رئال کم نشد و هواداران این تیم همچنان خواستار ماندن او در مادرید بودند. سرانجام زیدان پس از گذراندن فصلی بدون جام برای دومین بار از سمت خود کناره گیری کرد.

بیانیه جنجالی زیدان علیه پرز

گذراندن بیست سال در رئال‌مادرید زیباترین چیزی بوده که در زندگیم اتفاق افتاده و من میدانم که این را مدیون فلورنتینو پرز هستم که در سال ۲۰۰۱ روی من ریسک کرد. او برای من جنگید چون کسانی آنجا مخالف من بودند. این را از صمیم قلب میگویم، همیشه از پرز سپاسگزارم. رفتم چون احساس میکردم باشگاه دیگر اعتماد به نفس لازم را به من نمیدهد و از من حمایت نمیکند تا در بلند مدت چیزی بسازم. من فوتبال را می شناسم و میدانم که در باشگاهی مثل رئال مادرید، اگر جام نیاوری باید آنجا را ترک کنی اما کارهایی که من اینجا کردم نادیده گرفته شد. من یک برنده متولد شده‌ام و برای فتح جام‌ها اینجا بودم، اما فراتر از این چیزا، احساسات و حسی که من در این باشگاه داشتم مهم بوده که به آن بها داده نشد. هرگز از اینجا بودن خسته نشده بودم. رابطه من با باشگاه همیشه خوب بوده اما در ماه‌های اخیر کمی با رئیس باشگاه اوضاع متفاوت بود.

سال ۲۰۱۸ رئال را ترک کردم زیرا حس کردم بعد از ۳ سال  و کسب جام و موفقیت‌ها، تیم نیاز به یک سرمربی جدید دارد که در بهترین جایگاه باقی بماند. اما این سری اوضاع متفاوت بود. من فقط احترام بیشتری میخواستم برای کاری که من و بازیکنام با هم اینجا انجام دادیم. اگر ۲۰۱۹ برگشتم برای این بود که پرز از من خواست و این که میدانم شما هواداران نیز همین را میخواستید. وقتی در مطبوعات میخواندم که اگر در بازی بعدی برنده نشوم اخراج خواهم شد برایم خیلی سخت بود. این مسئله به من و کل تیم آسیب رساند چون این پیام‌ها به عمد به رسانه ها درز پیدا میکرد و باعث ایجاد تداخل منفی با اعضای تیم و ایجاد شک و سوتفاهم میشد.

در آخر خطاب به هواداران: "من همیشه احساس میکنم چیز خاصی بین ما وجود دارد. من افتخار بزرگی داشتم که در مهمترین باشگاه تاریخ به عنوان بازیکن و مربی باشم اما بیش از هر چیز مثل همه شما فقط یک مادریدیستا هستم. مادریدیستاهای عزیز، من همیشه یکی از شما خواهم بود."

گزینه های احتمالی جایگزینی زیزو

با استعفای زیدان حدس و گمان ها راجب جانشین او در رئال آغاز شد و لیستی از گزینه های متعدد برای تصدی سرمربیگری این تیم مطرح شد. آلگری اولین گزینه مطرح شده بود که با پیوستنش به یوونتوس قائله خاتمه یافت. هانسی فلیک سرمربی موفق بایرن دیگر کاندید رئال معرفی شده بود که او نیز با به عهده گرفتن سکان هدایت مانشافت از این لیست خارج شد. در حالیکه خبرگزاری ها از علاقه پرز به یواخیم لوو خبر میدادند او با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که فصل آینده هدایت تیمی را به عهده نخواهد گرفت. حالا با استعفای پوچتینو از سرمربیگری پاریس او نیز به لیست کاندیدهای رئال اضافه شده است. از لیست منتشر شده توسط مطبوعات در حال حاضر تنها رائول اسطوره سابق رئال، پوچتینو مربی مستعفی پاریس و آنتونیو کونته مربی موفق اینتر در دسترس هستند. بنا به گزارش های رسیده احتمال روی کار آمدن رائول کمتر از دو گزینه دیگر خواهد بود. کونته و پوچتینو دو گزینه اصلی هدایت کهکشانی ها محسوب میشوند.

البته با توجه به شرایط سختگیرانه کونته و علاقه زیاد فلورنتینو پرز به پوچتینو شانس مربی آرژانتینی برای هدایت رئال بیشتر به نظر میرسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =