احتمال بسته شدن حریم هوایی ژنو حین برگزاری نشست پوتین و بایدن

سخنگوی وزارت دفاع سوئیس از احتمال بسته شدن حریم هوایی شهر ژنو حین برگزاری نشست سران روسیه و آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، سخنگوی وزارت دفاع سوئیس از احتمال بستن حریم هوایی شهر  «ژنو» در جریان نشست سران روسیه و ایالات متحده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس» «میریل فلوری» سخنگوی وزارت دفاع سوئیس گفت این مسئله در دست بررسی قرار دارد و هنوز نهایی نشده است. نشست بین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «جو بایدن» همتای آمریکایی او قرار است در 16 ژوئن  (چهارشنبه 26 خرداد) برگزار شود.

وی در پاسخ به این پرسش آیا برنامه برای بستن حریم هوایی بر روی پروازها درهنگام برگزاری این نشست  گفت: «احتمالاً حریم هوایی بسته خواهد شد و تحت نظارت قرار خواهد گرفت. در حال حاضر هنوز تصمیم نهایی درباره این موضوع گرفته نشده است.»

این اولین نشست اجلاس سران روسیه و آمریکا از زمان دیدار رئیس جمهور روسیه با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در «هلسینکی» است.

کرملین در این زمینه اعلام کرده که سبران روسیه و ایالات متحده در مورد وضعیت کنونی روابط دو جانبه و چشم انداز توسعه، ثبات راهبردی و موضوعات مهم بین المللی، از جمله همکاری در مبارزه با کرونا و حل اختلافات منطقه‌ای گفت‌وگو خواهند کرد.

رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در سخنانی به محور دیدار آتی با  رئیس جمهور روسیه پرداخت. وی گفت که در دیدار با پوتین در نشستی که در ماه ژوئن برگزار خواهد شد،‌ شفاف خواهد ساخت که واشنگتن به مسکو اجازه نقض حقوق بشر را نخواهد داد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز در یک نشست خبری در خصوص دیدار آتی  پوتین و  بایدن ابراز امیدواری کرد که این دیدار به توافق و تفاهم برای حل اختلافات عمیق منجر شود.

پیش از این نیز «ولادیمیر شیزوف» نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا در واکنش به اخباری در خصوص دیدار رؤسای جمهور روسیه و آمریکا گفته بود که نباید انتظار معجزه از دیدار پوتین و بایدن داشت.

اخیراً پوتین و بایدن با یکدیگر تلفنی صحبت کردند و در این تماس رئیس‌جمهور آمریکا به همتای روس خود پیشنهاد داد به صورت حضوری در ماه‌های آتی دیداری داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =