آغاز ثبت نام مرحله جدید مسکن ملی از هفته آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مرحله بعدی ثبت‌نام مسکن ملی از هفته آینده در ۲۳۰ شهر کشور آغاز می‌شود

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمود محمودزاده ظهر امروز در جلسه شورای مسکن استان گیلان که با حضور استاندار گیلان و تعدادی از مدیران فرمانداری‌های استان در استانداری برگزار شد اظهار داشت: طرح مسکن‌ ملی طرحی است که وزارت راه‌ و شهرسازی به دنبال استمرار آن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طرح مسکن ملی هیچ پشتوانه یارانه‌ای ندارد عنوان کرد: از هفته ثبت‌نام برای مسکن ملی را در 230 شهر خواهیم داشت همچنین این ثبت‌نام در استان گیلان از هفته آینده یعنی 19 خرداد آغاز می‌شود.

محمودزاده تصریح کرد: وضعیت تامین زمین در استان گیلان بسیار خوب است و 80 درصد تامین زمین در این استان انجام شده است و همچنین به‌زودی بیش از 35 هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در کشور اجرا می‌شود.

وی مهم‌ترین مزیت واحدهای طرح اقدام مسکن ملی را نبود تسهیلات یارانه برای واحدهای مسکن دانست و خاطرنشان کرد: از یک میلیون و 200 هزار واحد برنامه‌ریزی شده در طرح مسکن ملی 400 هزار واحد، ثبت نام عمومی انجام گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 8 هزار واحد در قالب تفاهم‌نامه‌ها در حال اجرا است گفت: از این تعداد 270 هزار واحد مربوط به آموزش و پرورش، 200 هزار واحد مسکن کارگری و بازنشستگان و هزار واحد مربوط به نیروهای مسلح است.

محمودزاده خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی بیش از 530 هزار واحد دیگر نیز آغاز شده است و همچنین مرحله اول طرح اقدام مسکن ملی در آبان 99 افتتاح شده است و در خرداد ماه امسال نیز مرحله دوم افتتاح طرح مسکن ملی را خواهیم داشت.

وی با اشاره به تامین زمین در 230 کشور برای طرح مسکن ملی افزود: تسهیلات مصوب شده برای مسکن ملی از 100 میلیون تومان با مصوبه اخیر دولت به 150 میلیون تومان رسیده است و تولید مستمر مسکن در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد تا به این طریق جلوی بازار سیاه در خرید و فروش‌ها گرفته شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: فارغ از نزدیک شدن به پایان دولت برای استمرار طرح مسکن ملی درخواست شده است که تامین زمین برای 5 سال آینده انجام شود و کمیته‌ای در ارتباط با همین موضوع در تمام استان‌ها تشکیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =