روشی که از گسترش سلول‌های سرطانی در کودکان پیشگیری می‌کند

دانشمندان دانشگاه بریتیش کلمبیا روشی را کشف کرده‌اند که از طریق آن می‌توان از گسترش سلول‌های سرطانی در کودکان جلوگیری کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز به نقل از مدیکال اکسپرس، یک کشف جدید در سارکوم یوئینگ، یک سرطان تهاجمی و اغلب کشنده در دوران کودکی، توانایی جلوگیری از گسترش سلول‌های سرطانی را از سایت تومور اولیه آن‌ها را نشان می‌دهد.

دستیابی به موفقیت، بینش جدیدی را در مورد آنچه باعث فرآیند زنده ماندن سلول‌های سرطانی هنگام عبور از بدن در جریان خون می‌شود، فراهم می‌کند.

محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا و سرطان BC کشف کرده‌اند که سلول‌های سارکوم یوئینگ و احتمالا انواع دیگر سلول‌های سرطانی می‌توانند در هنگام جستجوی یک سلول جدید سپری ایجاد کنند که از آن‌ها در برابر محیط خشن جریان خون و سایر مکان‌ها محافظت کند. مکانی برای استقرار یا متاستاز کردن. این مطالعه به تازگی در مجله اکتشافات سرطانی منتشر شده است.

دکتر پول سورنسن، محقق ارشد این مطالعه، استاد آسیب شناسی و پزشکی آزمایشگاهی در این باره گفت: ممکن است فکر کنید یک سلول تومور می‌تواند به راحتی در جریان خون زنده بماند، اما در واقع یک محیط بسیار سخت است.

دکتر سورنسن گفت: آنچه ما دریافتیم این بود که سلول‌های سارکومای یوئینگ قادر به ایجاد یک پاسخ آنتی اکسیدانی هستند که از آن‌ها محافظت کرده و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا هنگام گردش زنده بمانند، این شبیه به شخصی است که در قطب شمال مجبور است قبل از رفتن به بیرون یک کت ضخیم بپوشد. اگر خود را محافظت نکنند در معرض شرایط بسیار خطرناکی قرار می‌گیرند که ممکن است در آن زنده نمانند.

بیماری متاستاتیک هنگامی اتفاق می‌افتد که سرطان در بدن پخش شده باشد که تنها قدرتمندترین پیش بینی کننده نتایج ضعیف برای بیماران سرطانی در هر سنی است و مطالعه آن برای محققان و یا هدف قرار دادن آن توسط پزشکان یک فرآیند دشوار بوده است.

دکتر سورنسن گفت: آنچه در این مطالعه جالب است اینکه در صورتی که بتوانیم سلول‌های در گردش را هدف قرار دهیم، شاید بتوانیم از متاستاز جلوگیری کنیم، بنابراین این هدف واقعا بزرگ این تحقیق است.

تعداد زیادی از سلول‌ها قادر به متاستاز شدن نیستند؛ در حالی که تحقیقات در مورد دلایل ژنتیکی جهش و گسترش تومور انجام شده است، آنچه این محققان دریافتند این است که سلول‌های سارکومای یوئینگ بیان ژن طبیعی را در سطح سلول، معروف به IL۱RAP، روشن می‌کنند تا یک سپر محافظ پروتئینی ایجاد کند.

دکتر هایفنگ ژانگ، فوق دکتری UBC نیز در این باره بیان کرد: این یک چیز واقعا خوب است، زیرا این بدان معناست که ما می‌توانیم درمان‌هایی را برای هدف قرار دادن IL۱RAP بدون ایجاد عوارض جانبی سمی در سلول‌های غیر سرطانی ایجاد کنیم. آنتی بادی‌های قدرتمند می‌توانند به خارج سلول متصل شوند و ما در تحقیقات خود نشان می‌دهیم که این معرف‌ها می‌توانند سلول‌های سارکوم یوئینگ را از بین ببرند، بنابراین نه تنها مسیر جالبی را کشف کرده‌ایم، بلکه در راه توسعه بالینی نیز هستیم.

دکتر ژانگ افزود: ما خوش بین هستیم که می‌توانیم طی یک یا دو سال آینده در راستای آزمایش‌های بالینی کار کنیم. تحقیقات در حال بررسی این موضوع است که آیا همان رفتار محافظتی را می‌توان در سایر سلول‌های سرطانی از جمله لوسمی میلوئید حاد، ملانوم، آدنوکارسینومای لوزالمعده، تومورهای سیستم عصبی مرکزی و برخی انواع سرطان‌های ریه و سینه نیز مشاهده کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =