تاثیر داروی نقرس در کاهش برخی عوارض کرونا

محققان در مطالعات آزمایشگاهی پی بردند داروی ضدالتهابی و خوراکی موسوم به «کلشی سین» در کاهش برخی عوارض بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان موثر است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، طبق بررسی پژوهشگران مؤسسه قلب مونترال کانادا با توجه به کمبود درمان‌های خوراکی موجود برای جلوگیری از بیماری یا عوارض کووید ۱۹ در بیماران سرپایی از داروی کلشی سین در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ استفاده می شود.

به طورکلی این داروی ضد التهاب را می‌توان به عنوان درمانی برای افرادی که در معرض عوارض این بیماری هستند در نظر گرفت، این مطالعه در کشورهای برزیل، کانادا، یونان، آفریقای جنوبی، اسپانیا و آمریکا انجام شده است .

گفتنی است؛ توانایی داروی کلشی سین در کاهش خطر عوارض مربوط به کووید ۱۹ در بیماران سرپایی بالای ۴۰ سال، یک عامل خطر برای پیشرفت بیماری پرداخته است.

«ژان کلود تاردیف»، سرپرست تیم تحقیق مؤسسه قلب مونترال کانادا، درباره این دارو خبرداد: با توجه به پاندمی فعلی، در حالی که منتظر مصونیت جمعی از طریق واکسیناسیون در سراسر جهان هستیم، نیاز به درمان‌هایی برای پیشگیری از عوارض کووید ۱۹ در بین بیمارانی که به این بیماری مبتلا می‌شوند، همچنان احساس می شود.

همچنین تمامی مطالعات نشان می دهد: می‌توان از داروی کلشی سین برای کاهش عوارض برخی مبتلایان این بیماری استفاده کرد.

او گفت: داروی کلشی سین یک داروی ضدالتهاب و ارزان قیمت است که به راحتی نیز در دسترس است و می توان آن را به صورت خوراکی و برایبیماری نقرس، تب مدیترانه‌ای و پریکاردیت تجویز کرد.

حدود ۴۴۸۸ بیمار سرپایی بالای ۴۰ سال مبتلا به کووید ۱۹، با حداقل یک عامل خطر شناسایی شده اند و همچنین می توان از  عوارض این بیماری (به عنوان مثال دیابت، فشار خون بالا، بیماری تنفسی شناخته شده، چاقی) اشاره کرد.

همچنین محققان مشاهده کردند خطر ذات الریه، التهابی ویروسی در بیماران کرونایی دریافت کننده این دارو کمتر شد.

انتهای پیام/


کد خبر: 1097991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =