وضعیت بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت

کارشناس بازار سرمایه گفت: این هفته شاخص کل بورس با ۳.۵۴ درصد افزایش در تراز یک میلیون و ۱۴۸ هزار و ۶۶۶ واحدی قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، اکبر ادهم کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت هفته اخیر بازار سرمایه اظهار کرد:  این هفته شاخص کل بورس با ۳.۵۴ درصد افزایش از تراز یک میلیون و ۱۰۹ هزار و ۳۴۹  واحدی در تراز یک میلیون و ۱۴۸ هزار و ۶۶۶ هزار واحدی قرار گرفت و شاخص هم وزن نیز با ۰.۲۹ درصد کاهش از تراز ۳۸۳ هزار و ۱۵۱ واحدی در تراز ۳۸۲ هزار و ۳۷ واحدی قرار گرفت.

او بیان کرد: ارزش کل معاملات با میانگین روزانه ۴۹ هزار و ۲۲۳ میلیون تومان، ۲۹.۱۴ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش یافت و حجم کل معاملات با میانگین روزانه ۶ هزار و  ۶۹ میلیون سهم نسبت به هفته گذشته ۳۰.۱۱ درصد افزایش یافت.

ادهم افزود: نکته قابل توجه در این هفته، ارزش معاملات و حجم معاملات بازار بدهی و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله است. بر این اساس بازار بدهی با میانگین ارزش معاملات روزانه ۷۹۹ میلیون تومان، ۴۳ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته و حجم معاملات بازار بدهی با ۴۲ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته ثبت شد.

او گفت: صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله نیز، با میانگین ارزش معاملات روزانه ۱۵ هزار و ۳۸۳ میلیون تومان، ۷ درصد افزایش داشتند، ولی حجم معاملات با میانگین روزانه ۶۴۱ میلیون سهم، ۲۶.۵۶ درصد کاهش را تجربه کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =