استقبال دولت عراق از پذیرش زائر ایرانی در اربعین و حذف ویزا

مسؤولان عراقی در جلساتی از پذیرش زائر خارجی به ویژه ایرانیان همزمان با اربعین حسینی استقبال کردند و از تلاش به منظور حذف ویزا بین دو ‌کشور خبر دادند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ در حالی که کمتر از چهار ماه تا اربعین حسینی باقی مانده است، مسؤولان عراقی درصدد برنامه‌ریزی به منظور برپایی اربعین حسینی با حضور زوار خارجی همراه با اعمال محدودیت‌های کرونایی هستند.

بر همین اساس، عراقی‌ها در روزهای اخیر جلساتی برای پیگیری وضعیت اربعین حسینی تحت تدابیر بهداشتی برگزار کرده‌اند که این جلسات همچنان ادامه دارد؛ به طوری که به گفته یک منبع آگاه، دولت عراق در این جلسات به حضور زوار خارجی به ویژه ایرانیان اشاره داشته و خواستار پذیرش عاشقان حسینی از ایران اسلامی شده است.

همچنین نخست وزیر عراق نیز در برنامه آینده خود حذف ویزای عراق برای زوار ایرانی را مطرح کرده و گفته است درصدد حذف ویزا بین ایران و عراق هستیم و امیدواریم این امر به زودی محقق شود.

هزینه ویزای عراق اوایل سال ۹۸ طی مذاکرات ایران و عراق برداشته شد و از آن پس دیگر زائران برای سفر به عتبات هیچ هزینه‌ای به عنوان ویزای عراق پرداخت نکردند. این امر در حالی است که پیش از این ویزای عراق۴۰ دلار بود.

البته پس از حذف هزینه ویزای عراق، زوار برای سفر به عتبات حتما باید اقدام به اخذ ویزا می‌کردند که اکنون با توجه به استقبال دولت عراق برای حذف ویزا، باید منتظر نظر مسؤولان کشورمان باشیم.

به گزارش فارس، مسؤولان ستاد مرکزی ازبعین نیز در هفته‌های اخیر جلساتی به منظور آمادگی برای اعزام زائران به عراق در اربعین امسال برگزار کردند. البته هنوز طرف عراقی رسما موضع خود را درباره اربعین ۱۴۰۰ و حضور زوار خارجی اعلام نکرده است، اما کمیته‌های ستاد اربعین در تلاش هستند زائران را اعزام کرده و حتی برنامه اعزام حداقل ۵۰۰ موکب را پیش‌بینی کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =