گرما جان پدر و فرزند را در سیستان و بلوچستان گرفت

جسم بی جان پدر ۲۸ ساله و فرزند هفت ساله‌اش در بیابان‌های گرم جازموریان در نزدیکی روستای دمیتان از بخش جلگه چاه هاشم این شهرستان که بر اثر گرما جان خودشان را از دست داده بودند کشف شد.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز؛ فرماندار دلگان در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: جسد پدر ۲۸ ساله و فرزند هفت ساله‌اش در بیابان‌های گرم جازموریان در نزدیکی روستای دمیتان از بخش جلگه چاه هاشم این شهرستان که بر اثر گرما جان خودشان را از دست داده بودند کشف شد.

مجتبی شجاعی اظهارداشت: طبق بررسی نخست و شواهد پیداست که این ۲نفر بیش از ۴۸ ساعت قبل بر اثر مفقود شدن و متعاقب آن گرما و تشنگی در بیابان جازموریان فوت کرده‌اند .

وی افزود: نزدیک به یک هفته متوسط دمای هوا در دلگان نزدیک به ۵۰ درجه و بیش از آن بوده و آلودگی زیست محیطی جازموریان و حرکت ریزگردها در هوا نیز مردم را آزار داده به شکلی که ستاد مدیریت بحران این شهرستان به حالت آماده‌باش در آمده است .

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان؛ در شبانه‌روز گذشته دلگان با بیشینه دمای ۵۰.۳ درجه سلسیوس گرمترین شهر کشور شد و بالاترین دمای این شهر در چند سال اخیر را ثبت کرد.

محسن حیدری افزود: این دومین روز متوالی است که دمای هوای دلگان در غرب سیستان و بلوچستان به ۵۰ درجه سلسیوس می رسد.
وی خاطرنشان کرد: براساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی همچنان گرمای هوا در استان ادامه دارد و در برخی مناطق انتظار می رود بر شدت گرما و افزایش دما افزوده شود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: موج گرمای فعلی مستقر در استان ممکن است برخی رکوردهای دمایی بلند مدت شهرهای استان را که عمدتا در تابستان ها به ثبت رسیده است را جابجا کند.
وی گفت: توصیه اکید می شود برای عبور از موج گرما نسبت به عدم رفت و آمدهای غیر ضروری در فضای باز، صرفه‌جویی و مدیریت منابع آب و برق، تهویه مناسب گلخانه‌ها و مرغداری‌ها، و برداشت محصولات رسیده باغی و زراعی اقدام شود.
حیدری افزود: در شبانه‌روز گذشته روند افزایش دمای هوا در زاهدان نیز ادامه یافت و برای نخستین بار از ابتدای سال زراعی تا کنون بیشینه دمای هوا به ۴۱ درجه سلسیوس رسید.
حیدری تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشینه دمای ۱۸ شهر استان بین ۴۰ تا ۵۰ درجه سلسیوس شد.
وی ادامه داد: پس از دلگان، بیشترین دمای های ثبت شده به ترتیب در شهرهای، ایرانشهر با ۴۷.۸، هامون ۴۷.۷، زابل و هیرمند ۴۷.۶، زهک ۴۷ و بزمان ۴۶ درجه سلسیوس ثبت شده است.

کد خبر: 1098298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =