توافق کشورهای عضو اپک (APEC) پیرامون واکسن کرونا

تلویزیون دولتی ژاپن گزارش کرد وزیران بازرگانی ۲۱ کشور عضو توافقنامه همکاری اقتصادی آسیا - اقیانوس آرام (APEC) توافق کرده اند تا تولید و توزیع واکسن های کرونا را تسهیل کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ شبکه خبری "ان. اچ. کی" ژاپن روز یکشنبه در گزارشی نوشت: در بیانیه مشترک این وزیران و در اسناد ضمیمه شده که در گفت و گوی آنلاین روز گذشته /شنبه/ تصویب کردند آمده است که آنها ایمن سازی گسترده علیه کرونا را به عنوان امری به صلاح مردم جهان تایید می کنند و نیاز مبرمی وجود دارد که تولید و توزیع واکسن های ایمن و مقرون به صرفه را تسریع کنند.

این وزیران توافق کردند تا جریان و ترانزیت واکسن ها از مسیرهای هوایی، زمینی و دریایی و در دسترس قرار دادن آنها به مجرد ورود را نیز تسریع کنند.

آنها در ادامه توافق کردند تا موانع غیر ضروری تجاری مانند محدودیت های صادراتی را به کنار بگذارند و اقداماتی را برای جلوگیری از واردات واکسن های تقلبی کرونا به انجام برسانند.

اعضای سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک (APEC) یک گروه اقتصادی از کشورهای حاشیه اقیانوس آرام هستند که به منظور بهبود مناسبات اقتصادی و سیاسی با یکدیگر دیدار می کنند.

سران کشورهای عضو اپک طی یک همایش سالانه تحت عنوان «اجلاس سران اقتصادی اپک» با یکدیگر ملاقات می‌کنند که مکان برگزاری آن درمیان اعضای اقتصادی اپک در حال گردش است.

کد خبر: 1098344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =