ریشه مشکلات آموزش عالی در فرهنگ است

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: ریشه تمامی مشکلات حوزه آموزش عالی در فرهنگ است و نمی‌توان بدون توجه موضوعات فرهنگی، شاهد تحول در نظام آموزش عالی کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، افتتاحیه نهمین جشنواره ملی رویش(ویژه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشگاه ها) صبح امروز با حضور غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در بخشی از این مراسم با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره ملی رویش اظهارکرد: برای دانشگاه علامه طباطبایی افتخار بزرگی است که میزبان جشنواره به‌این مهمی باشد و امیدواریم بتوانیم زمینه ساز تحولات فرهنگی در کل کشور باشیم.

وی افزود: ما امروز در جامعه با عمق وجود درک می کنیم که چرا بسیاری از جامعه شناسان، همه چیز را با نگاه فرهنگی تحلیل می کنند و چرا ریشه بسیاری از مشکلات در فرهنگ‌است. به بیان دیگر همه چیز رنگ و بو و عمق فرهنگی دارد.

سلیمی ادامه داد: اینکه بسیاری از اقتصاددانان راه حل مشکلات اقتصادی را می دانند اما در عمل مشکلی حل نمی شود، ریشه در بی توجهی به فرهنگ در سیاست‌های اقتصادی دارد. ما هنوز نمی دانیم که سیاست ورزی گونه ای از فرهنگ است و تا زمانی که به درک حل مسائل از طریق گفت و گوی هم افزا نرسیم، نمی توانیم شاهد توسعه سیاسی در کشور باشیم.‌

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: جشنواره رویش می تواند زمینه ساز فهم پدیده های اجتماعی و دانشگاهی به عنوان پدیده‌های فرهنگی شود و در اندیشه سیاستگذاران فرهنگی این نکته را جا بندازند که نمی توانند صرفا با سرمایه گذاری در علم و فناوری دانشگاه را به مسیر درست خود باز گردانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ریشه تمامی مشکلات حوزه آموزش عالی در فرهنگ است و نمی توانسم بدون توجه موضوعات فرهنگی، شاهد تحول در نظام آموزش عالی کشور باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =