حماس: مسئله اسرا در رأس اولویت‌های ما قرار دارد

مقاومت اسلامی فلسطین تاکید کرد دستیابی به توافق شرافتمندانه تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی در رأس اولویت‌های این جنبش قرار دارد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از الجزیره، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به آنچه در برنامه «ما خفی اعظم» که از شبکه الجزیره پخش شد، تاکید کرد که مسئله اسرا در راس اولویت‌های رهبران سیاسی و نظامی این جنبش قرار دارد.

حازم قاسم، سخنگوی حماس اعلام کرد: آزادی اسرا مسئله‌ای مرکزی برای جنبش ملی فلسطین است و حماس به مبارزات خود برای آزادی تمامی اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم اشغالگر ادامه می‌دهد.

مشیر المصری، یکی از رهبران حماس اعلام کرد دستیابی به توافق شرافتمندانه تبادل اسرا در راس اولویت‌های این جنبش و گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی آن قرار دارد.

او در گفتگویی شبکه الجزیره درباره ویژه برنامه شبکه افزود: رژیم اشغالگر باید بداند در مقابل مقاومت سرسختی قرار دارد و باید از توافق تبادل گیلعاد شالیط با اسرای فلسطینی عبرت بگیرد.

المصری گفت: پس از نبرد شمشیر قدس، اولویت حماس و گردان‌های قسام مسئله اسرای فلسطینی است که در صدر اصول ثابت و اولویت‌های ما قرار دارد. بر همین اساس به صهیونیست‌ها می‌گوییم حکومت شما به شما دروغ می‌گوید بنابراین نباید در خصوص جان اسرای شما که در دست گردان‌های قسام هستند خطر کنید. گردان‌های قسام با درایت و اقتدار در حال اداره مذاکرات غیرمستقیم برای دستیابی به توافقی شرافتمندانه است و تا زمانی که اسرای ما به آغوش خانواده‌های خود برنگردند و رژیم اشغالگر شروط گردان‌های قسام را نپذیرد، آن‌ها هم اسرای خود را نخواهند دید.

در تحولی دیگر، گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، برای نخستین بار تصویری از گیلعاد شالیط‏، نظامی صهیونیست بازداشت شده در نوار غزه منتشر کرد.

رژیم صهیونیستی و بخصوص سرویس‌های اطلاعات داخلی این رژیم (شین بت) تلاش بسیار کردند تا ضمن اطلاع از سرنوشت شالیط وی را آزاد کند و شین بت جاوسوسان بسیاری را روانه نوار غزه کرد تا از محل اختفای وی مطلع شود که تمام این اقدامات با شکست مواجه شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =