دوره‌های توانمندسازی اعضای هیات علمی برای پاسخگویی اجتماعی برگزار می‌شود

معاون آموزشی وزارت بهداشت بر لزوم برگزاری دوره‌های توانمندسازی اعضای هیات علمی و تعریف پروژه‌ برای دانشجویان در حوزه پاسخگویی اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، علی اکبر حق دوست در جلسه پاسخگویی اجتماعی وزارت بهداشت، با بیان اینکه لازم است دوره‌های توانمندسازی اعضای هیات علمی و آموزشی در حوزه پاسخگویی اجتماعی در دستور کار قرار بگیرد، گفت: در این راستا ماموریت ویژه به دانشگاه علوم‌پزشکی‌تبریز واگذار شده که پیگیری جدی‌تری را می طلبد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر رفع موانع و ذکر نمونه‌هایی از فعالیت‌های داوطلبانه خاطرنشان کرد: باید موضوع پاسخگویی اجتماعی در بحث استاد ممتازی برجسته شود و هیات‌های ممیزه در ارزیابی فعالیت‌ها، این موضوع را مورد توجه قرار دهند لذا پیگیر هستیم تا فعالیت های اجتماعی در حوزه استاد ممتازی، مد نظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: باید پروژه‌های پاسخگویی اجتماعی برای دانشجویان نیز تعریف شود و نحوه حمایت از این پروژه‌ها در کارگروه ها مشخص شود لذا حمایت معاونت‌های دانشجویی و آموزشی در این راستا امری ضروری تلقی می شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر افزوده شدن فعالیت های اجتماعی به مجموعه آیتم های عضویت در هیات علمی دانشگاه ها گفت: اگر ترمینولوژی مشخصی در موضوع اردوهای جهادی تعریف شود و زمان اردوها کوتاه و نیم روزی باشد این فرایند تسهیل می‌شود و با اقبال بیشتری روبرو خواهد شد.

در ادامه سیدحسن امامی رضوی دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت با تاکید بر تجمع و تمرکز فعالیت دانشگاه‌ها گفت: لازم است اقداماتی برای رفع موانع و گسترش داوطلبین فعالیت‌های اجتماعی انجام شود.

در این جلسه سیدحسن زائری لطف مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به مشارکت خوب دانشجویان در ایام کرونا گفت: ۷۰۰ کانون دانشجویی و ۱۷۷ تشکل در حوزه دانشجویی فعال هستند که از دستاوردهای آنها می توان به جمع آوری ۲ میلیارد تومان در پویش کمک به زلزله زدگان کرمانشاه اشاره کرد.

وی گفت: از جمله مشکلات گروه های دانشجویی می‌توان به نامشخص بودن مسئولیت حقوقی و بیمه دانشجویان، عدم پشتیبانی رسانه از فعالیت‌های دانشجویی، کم بودن منابع مالی برای فعالیت‌های دانشجویی و عدم هماهنگی بین واحدهای مختلف ارائه خدمت اشاره کرد.

زائری لطف پیشنهاد کرد جهت افزایش سرعت کار و فعالیت‌های دانشجویی و ایجاد انگیزه در ایشان، بودجه کافی به این گروه اختصاص یابد و کارگروه ویژه فعالیت های داوطلبانه بین معاونت ها تشکیل شود.

دکتر خورشید وسکویی مشاور رئیس دانشگاه و مسئول امور داوطلبین دانشگاه علوم پزشکی تهران در گزارشی از فعالیت‌های داوطلبانه دانشجویان علوم پزشکی تهران گفت: ۱۱۰ هزار ساعت کار داوطلبانه در ایام کرونا و در بخش‌های مختلف بیمارستانی و حوزه بهداشت انجام شده است.

وی گفت: سامانه ای جهت جذب آموزش، نگهداشت و فراخوان نیرو طراحی شده تا کارها به صورت سیستماتیک در دانشگاه انجام شود که از برکات مهم این کارهای داوطلبانه می‌توان به تعمیق روحیه ایثارگری در دانشجویان و داوطلبین خارج از دانشگاه یاد کرد. دستاورد مجموع این فعالیت ها، ارتباط دانشگاه با جامعه و ارتقاء سرمایه اجتماعی دانشگاه است.

در ادامه جلسه امیر صادقی مدیر کل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت با اشاره به هدایت فعالیت‌های خیرین در چند سال گذشته و به ویژه در ایام کرونا خاطرنشان کرد: خیرین سلامت با کمک‌های مالی مشفقانه خودشان توانستند باری از دوش حوزه بهداشت و درمان برداشته و در فعالیت های اجتماعی شرکت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =