واکسیناسیون سطح قابل توجهی از مردم تا پایان شهریور/ نقش تحریم دارویی در مشکلات حوزه سلامت

رییس کمیسیون بهداشت مجلس از واکسیناسیون سطح قابل توجهی از مردم تا پایان شهریور خبر داد و نقش تحریم‌ها را در مشکلات حوزه سلامت مهم ارزیابی کرد.

حسینعلی شهریاری؛ رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز از نحوه ادامه روند واکسیناسیون گفت: امیدواریم تا آخر شهریور واکسن در حدی تولید شود که ما بتوانیم سطح قابل توجهی از جامعه را واکسینه کنیم که بیماری تا آخر سال کنترل شود. در دوره وزیر بعدی کرونا چندان باقی نخواهد ماند و در جهت کاهش کرونا حرکت می‌کنیم.

او  افزود: با توجه به توان تولید واکسن در داخل کشور و اینکه ما همیشه در معرض آسیب توسط بیماری‌های نوپدید (بیماری‌های ویروسی و بیوتروریسم) هستیم باید کارهای خود را توسعه دهیم تا اگر اتفاقی مشابه کرونا رخ داد بتوانیم واکسن را به‌موقع تولید کنیم و مانند امروز نشویم که کشورهای خارجی به ما واکسن ندادند و دچار مشکل شدیم.

رییس کمیسیون بهداشت مجلس در ریشه‌یابی مشکلات حوزه سلامت، نقش تحریم‌ها را پررنگ‌تر دانست و عنوان کرد: تحریم‌ها در رابطه با دارو ما را دچار مشکل کردند. از طرفی دولت هم همکاری کافی و لازم را نداشت. از جهتی ما چون راهنماهای بالینی را اجرا نمی‌کنیم، دچار مشکل هستیم یعنی هرکس سلیقه‌ای عمل و دارو استفاده می‌کند. ما باید در زمینه تولید داروهای جدید تلاش بیشتری کنیم تا مشکلات بیماری‌های خاص، سرطان‌ها و غیره را حل کنیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1098573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =