بخشنامه جدید باعث کارآمدی دانشگاه می‌شود/ امکان تغییر در شیوه همکاری اعضای هیئت علمی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: بخشنامه شیوه همکاری اساتید، باعث کارآمدی بیشتر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می‌شود و به مشارکت بیشتر اعضای هیئت علمی در فعالیت‌های دانشگاه کمک خواهد کرد.

احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در تشریح بخشنامه نحوه همکاری اعضای هیئت علمی اساتید در دو گروه الف و ب گفت: بخشنامه مذکور باعث کارآمدی بیشتر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می‌شود و به مشارکت بیشتر اعضای هیئت علمی در فعالیت‌های دانشگاه کمک خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: دانشگاه مجموعه ای از دانشجو، اعضای هیئت علمی، کارکنان و محیط فیزیکی است. چه کسانی باید به بحث ارتقای علمی، مسائل پژوهشی و مسائل فناوری کمک کنند؟ در واقع اعضای هیئت علمی باید کمک کنند و اگر حضور نداشته باشند پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه قطع می شود. اعضای هیئت علمی باید در سرنوشت، رشد و ارتقای خود نقش داشته باشند و از طریق آیین نامه می توانند به رشد بیشتر کمک کنند.

کامرانی علت بیشتر شایعه‌پراکنی‌های موجود در ارتباط با بخشنامه نحوه همکاری اساتید را بیرون از دانشگاه خواند و اظهار کرد: افرادی بخشنامه را بد متوجه شدند و عده‌ای مغرضانه کار می‌کنند. این مسائل از بیرون دانشگاه کنترل و تحریک می‌شود. بعضی از اعضای هیئت علمی واقعا مشکل دارند؛ اما باید نشست و صحبت کرد ما باید در دانشگاه ارتباطمان را با اعضای هیئت علمی بیشتر کنیم. در نهایت منافع برای دانشگاهی است که عضو هیئت علمی؛ عضو دانشگاه محسوب می‌شود.

وی افزود: با این بخشنامه وضعیت حقوق خیلی تغییر نمی‌کند؛ ولی برای اعضای هیئت علمی که وقت بیشتری در دانشگاه می گذارند ایجاد انگیزه می شود. در واقع باید تفاوتی بین اعضا وجود داشته باشد. بخشنامه خیلی شفاف است و وقت زیادی برای تالیف آن گذاشته شده است. اگر در جاهایی دست رئیس دانشگاه باز گذاشته شود که کمک کند کار خوبی است.

کامرانی در مورد تکلیف اعضای هیئت علمی بورسیه توضیح داد: اگر عضو هیئت علمی درسش را تمام کرده و مدرکش نیامده است، تعهدنامه می‌دهد که دو ماه دیگر مدرک بیاورد و اینگونه در گروه الف قرار می‌گیرد؛ اما هیئت علمی که از موعد دانشجویی‌اش گذشته و وقت زیادی هم به او داده شده است، در گروه ب قرار می‌گیرد و مدرکش را که آورد به گروه الف ملحق می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان ادامه داد: در واحدهای زیان‌ده باید فعالیت‌های اساتید بیشتر شود. این واحدها برای اینکه از زیان‌دهی خارج شوند باید اعضای هیئت علمی کار انجام دهند و برای آن باید اساتید در دانشگاه حضور داشته باشند. اساتید علوم شیمی می‌توانند در بحث آزمایشگاه‌ها کمک کنند.

کامرانی در مورد اینکه یکسری واحدها و رشته‌هایی که در مقطع ارشد و دکتری پایان‌نامه ندارند چگونه امتیاز پژوهشی را به دست بیاورند، گفت: عضو هیئت علمی در بحث آیین نامه پژوهشی خیلی کارها می‌تواند انجام دهد؛ مثل نوشتن کتاب، طرح‌های تحقیقاتی با دستگاه های بیرون می توانند انجام دهند و فقط امتیاز منوط به کارهای پژوهشی نیست. 

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1098599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =