گفت‌وگوی تلفنی نماینده ظریف با وزیر خارجه افغانستان

نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه افغانستان درباره اوضاع کنونی در این کشور به رایزنی پرداخت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، در ادامه رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص اوضاع افغانستان، «محمدابراهیم طاهریان فرد» نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگوی تلفنی با «محمدحنیف اتمر» وزیر امور خارجه افغانستان، درباره موضوعات مختلف از جمله تحولات جاری در آن کشور، نتایج سفر نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان به تهران و روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداخت. 

اتمر در این گفت‌وگو ضمن قدردانی از رویکرد جمهوری اسلامی ایران در قبال افغانستان، گزارشی از اقدامات انجام شده برای پیشبرد روند صلح ارائه کرد.

طاهریان فرد نیز با تأکید بر اهمیت نزدیک شدن دیدگاه‌های جناح‌های مختلف افغان به عنوان کلید پیشرفت در روند صلح، آمادگی کشورمان را برای کمک به این روند مورد تأکید مجدد قرار داد.

 طاهریان فرد پیش از این نیز با عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان تلفنی گفت‌وگو کرده بود. عبدالله عبدالله در این گفت‌وگو خواستار استمرار حمایت‌ها از روند صلح در آن کشور شد. طاهریان فرد در پاسخ ضمن تاکید مجدد بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از تلاش در روند صلح افغانستان، ضرورت تعامل بیشتر بین جناح‌های مختلف این کشور برای تسریع دسترسی به صلح را یادآور شد.

«ژان آرنو» نماینده «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان و مسائل منطقه که در راس هیأتی به منظور رایزنی در خصوص مسائل افغانستان به تهران سفر کرده روز گذشته (دوشنبه)  با طاهریان فرد در تهران دیدار و در خصوص آخرین تحولات افغانستان به رایزنی پرداخت. وی همچنین امروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار کرد.

وزیر امور خارجه در دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان بر حمایت ایران از انجام گفت‌وگوهای بین الافغانی و همچنین حفاظت از دستاوردهای مردم افغانستان طی سال‌های گذشته تأکید کرد.

کد خبر: 1098619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =