فوت و فن‌های افراد باهوش برای مسحور کردن دیگران

افراد باهوش برای داشتن مکالمه و ارتباطی مناسب، از روش های موثری استفاده می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز به نقل از Inc.com، از بحث کردن‌های بی ارزش متنفر هستید؟ از همه سوالات قدیمی خسته شده اید؟  ۶ روشی که در این مطلب به آن ها اشاره شده است باعث می‌شوند که جذاب و جالب‌تر به نظر برسید.

شاید اولین اولویت شما این است که توجهتان را به جای خود به سوی فرد دیگری که جلوی شما نشسته و یا ایستاده است جلب کنید. به همین دلیل، شما با پرسیدن سوالات درست و به جا بیشتر از آن که گوینده باشید شنونده هستید که برای این منظور بهتر است از زبان بدن و آگاهی مثبت برخوردار باشید. بنابراین، از روش‌هایی که در این مطلب بیان شده است، استفاده کنید و از این طریق، خود را در مسیر مکالمه‌های استثنایی با دیگران قرار دهید.

به شخص مقابل خود اهمیت دهید و با علاقه مکالمه کنید

یک روانشناس، بر این باور است که علاقه‌مند بودن به دیگران و اهمیت دادن به آن ها بسیار مهم است.

وی بیان می‌کند: این راز موفقیت روابط است. بنابراین، سعی کنید هرکاری که انجام می‌دهید از روی علاقه باشد و حتی اگر با فردی هم صحبت می کنید نشان دهید که او برای شما مهم است و با علاقه این کار را انجام دهید. چراکه از نتیجه آن متعجب خواهید شد.

۶ کاری که افراد باهوش انجام می‌دهند تا تا مکالمه‌های بسیار جالبی داشته باشند

با لبخند زدن مرواریدهای سفید خود را نشان دهید

با توجه به Psychology Today، تحقیقات نشان داده اند که لبخند زدن نه تنها می‌تواند ما را در نظر دیگران جذاب‌تر کند بلکه می‌تواند باعث بهبود روحیه ما و اطرافیانمان نیز شود.

اغلب ما به دلیل این که آگاهی کافی نداریم، لبخند نمی‌زنیم و حالا شما از این به بعد به خودتان قول دهید که لبخند زدن را به یک عادت تبدیل کنید.

حتی به اندازه پنج دقیقه هم شده به دیگران لطف و محبت کنید

وقتی به دیگران حتی به اندازه پنج دقیقه لطف و محبت می‌کنید این کار شما جواب می‌دهد. بنابراین، به دیگران لطف و محبت کنید بدون این که در ازای این کار خود، از آن ها لطف و محبت متقابل بخواهید.

از جمله لطف و محبت‌های پنج دقیقه‌ای، می‌توان به اشتراک گذاشتن و یاددادن علم و دانش و اطلاعات خود نام برد. به طور مثال؛ می‌توانید به عنوان یک مرجع معتبر، خدماتی را به فرد، محصول و تولیدات و خدمات دیگری معرفی کنید یا این که به افراد دیگری توصیه کنید در شبکه‌های اجتماعی، چون لینکداین و... به ارائه محصول و توانمندی‌های خود بپردازند.

بیشتر گوش کرده و کمتر صحبت کنید

می‌خواهید اولین تاثیر خود را روی دیگران بگذارید؟ برای این کار، بدون این که صحبت دیگران را قطع کنید اجازه دهید آن‌ها به طور کامل صحبت کنند.

خودِ من هم در خصوص افکار شما و اجتناب از پریدن میان کلام دیگران و یا انتظار برای پاسخ دادن به شما صحبت می‌کنم.

هنگامی که شما به طور مداوم و با دقت به صحبت‌های دیگران گوش می‌کنید باعث می‌شوید که دیگران نیز با علاقه بیشتر به سمت شما جذب شوند. بنابراین، ادامه دهید و به طور کامل، به طرف مقابل خود توجه کنید. از اینرو، آن چه که شما هنگام ارتباط برقرار کردن باید به آن فرد بگویید این است که " من به آن چه که شما باید بیان کنید علاقه دارم. "

فرد مقابل برایتان مهم باشد و صادقانه، این احساس را داشته باشید

زمانی می‌توانید با شخصی که به تازگی با او ملاقات کرده اید بهترین مکالمه را داشته باشید که درمورد او اطلاعاتی کسب کرده باشید که این اطلاعات می‌توانند شامل این که چه کار می‌کند، چرا و چگونه کارهای خود را انجام می‌دهد، باشد که این موارد به ضریب هوشی بالای فرد برمی گردد.

هنگامی که شما بخواهید از فردی که حتی کوچک‌تر و کم تجربه‌تر از شماست یاد بگیرید نشان دهنده این است که شما نخستین تاثیر مثبت خود را خواهید گذاشت.

داستان خوبی را تعریف کنید

حالا که فردی که با او صحبت می‌کنید را مجذوب خود کرده اید احتمالا او هم می‌خواهد درمورد شما اطلاعاتی داشته باشد و حالا نوبت درخشش شماست. بنابراین، به جای این که او را با کارهای مربوط به تجارت خسته کنید بهترین کار این است که برای فرد مقابل خود چند داستان مهم را تعریف کنید.

۶ کاری که افراد باهوش انجام می‌دهند تا تا مکالمه‌های بسیار جالبی داشته باشند

داستان‌هایی که جذاب، آموزنده، سرگرم کننده و خنده دار هستند و قبلاً برای دیگران تعریف کرده اید و مورداعتماد شما هستند را برای طرف مقابل خود تعریف کنید.

اسکات آدامز نویسنده می‌گوید که نوع داستان زندگی من به صورتی است که پیشنهاد می‌کنم تمرکز خود را بیشتر روی داستان‌های مربوط به افراد بگذارید به این دلیل که اغلب ما رفتارهای انسانی را جذاب‌تر می‌دانیم.

نتیجه نهایی

اگر هنوز این کار را انجام نداده اید کلید رویکرد اجتماعی شما این است که ابتکار عمل را در دست می‌گیرید و با افراد مقابل خود ارتباط برقرار می‌کنید که در این میان، مردم نیز تمایل دارند که درمورد خودشان صحبت کنند و در این بین، اگر مطلبی هم ارزش بیان کردن داشته باشد که چه بهتر. چرا که می‌تواند ارزش مکالمه را بیشتر کند.

به همین منظور، اگر مکالمه خود با طرف مقابل را با یک‌سوال خوبی، چون داستان شما چیست؟ شروع کنید فرد مقابلتان هم علاقه شما را تحسین می‌کند که همین کار خوب شما باعث می‌شود در کانون توجه دیگران به فردی جذاب تبدیل شوید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =