انتخابات ۱۴۰۰، مقدرات چهل ساله دوم انقلاب اسلامی را تعیین می‌کند/ تضمین سربلندی نظام با مشارکت بالا

معاون آموزشی بسیج اساتید کشور در جمع استادان بسیجی دانشگاه های آزاد اسلامی خراسان رضوی در مشهد گفت: انتخابات 1400 لیله القدر انقلاب است. شب قدر مقدرات یک سال انسان‌ را تعیین می‌کند اما انتخابات ۱۴۰۰ مقدرات چهل ساله دوم انقلاب اسلامی و تعیین می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، نشست ویژه انتخابات 1400 بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، با حضور محمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و معاون آموزشی بسیج اساتید کشور، مسعود طاهری لاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام مهدوی نسب رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام رجایی پور رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و جمعی از استادان بسیجی این دانشگاه در مرکز فرهنگی رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.
رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست، با تسلیت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)، قیام خونین ۱۵ خرداد و شهادت امام جعفر صادق علیه السلام گفت : مطالبه من از شما این است که دغدغه های مقام معظم رهبری را در بحث مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در شهرستان های خودتان دنبال کنید و مطالبات شما از من پیرامون رسالت های نهضت استادی در دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات، اظهار کرد: مشارکت حداکثری رویکرد جدیدی نیست و مختص به انتخابات ۱۴۰۰ نیست بلکه وقتی سیاست های نظام اسلامی و انتخابات گذشته را رصد می‌کنیم، امنیت، سلامت، رقابت، مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح، پنج رویکرد تخطی ناپذیر نظام اسلامی در تمام انتخابات ها بوده است.

هاشمی انتخابات پیش رو را از دو جنبه مهم دانست و گفت: یکی تاخیر ۴۰ ساله شکل‌گیری دولت اسلامی که با انتخابات تمدنی ۱۴۰۰ باید پوشش داده شود و دوم ویروس منحوس کرونا و ناکارآمدی دولت مستقر و مشکلات بغرنج اقتصادی و معیشتی دو تا استدلالی است که اهمیت انتخابات ۱۴۰۰ را دوچندان کرده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری برای انتخابات پیش رو نگران هستند تاکید کرد: ما موظفیم دغدغه های حضرت آقا را دنبال کنیم. نهضت تواصی به حق را دنبال کنیم و دیگران را دعوت به حضور در انتخابات کنیم. سلطنت طلب‌ها،  منافقین، وهابی‌ها سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل، غربگرایان داخلی، همه و همه به دنبال این هستند که این انتخابات تبدیل به انتخابات سرد شود و تمام تلاش شان را انجام می دهند تا با پشتوانه مردمی کمتری برگزار شود.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سریع ترین امن ترین و قانونی ترین راه برای تغییر وضع موجود انتخابات است افزود: انتخاباتی که منتج به هدف بشود. مهمترین دلیل معطوف به هدف بودن آن هم انتخاب اصلح است. ممکن است مشارکت حداکثری صورت بگیرد اما انتخاب اصلاح صورت نگیرد که در این صورت می شود همان دولت‌های گذشته.

وی بر بصیرت افزایی در مشارکت آفرینی تاکید کرد و گفت: من و شما در مشارکت آفرینی که انجام می‌دهیم بصیرت افزایی برای رسیدن به انتخاب اصلح هم داشته باشیم. جریان داخلی و خارجی پابرهنه غرب برای اینکه انتخابات ۱۴۰۰ را بی رونق بکنند برای اینکه جریان انقلابی را زمین بزنند همه کار خواهند کرد. من و شما وظیفه داریم که به آنها بپردازیم.

هاشمی تصریح کرد: مشارکت حداکثری باید منتج و معطوف بشود به انتخابی که نظام اسلامی را در ۴۰ ساله بعدی تضمین و بیمه کند. انتخابات ۱۴۰۰ اولین انتخابات ریاست جمهوری در گام دوم انقلاب اسلامی است. همان پیچ تاریخی بسیار مهمی است که اگر دولت جوان حزب‌اللهی شکل بگیرد دولت اسلامی در ۴ تا ۸ سال آینده شکل خواهد گرفت و بعد به سمت ایجاد جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی گام برخواهد داشت. نکته‌ای که مهم است در مشارکت آفرینی آگاهی‌بخشی و بصیرت افزایی و تبیین معیارهای اصلح است. تبیین را در بحث معیارهای اصلح جدی بگیریم. استاد ما برای دانشجو تکلیف شرعی و قانونی دارد که معیارهای اصلح را تبیین کند.

وی با بیان اینکه انتخابات 1400 لیله القدر انقلاب است افزود: شب قدر مقدرات یک سال انسان‌ را تعیین می‌کند اما انتخابات ۱۴۰۰ مقدرات چهل ساله انقلاب اسلامی را تعیین می‌کند. انتخابات پیش رو به قدری اهمیت دارد که می تواند شاکله ۴۰ ساله نظام را با این انتخابات دنبال شود چرا که اگر انتخاب اصلح و جریان انقلابی باشد ناکارآمدی و مشکلات تلنبار شده ۸ سال گذشته با یک فوریتی جبران و مرتفع خواهد شد.

معاون آموزشی بسیج اساتید کشور به بیان معیارهای اصلح بودن از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: از دیدگاه مقام معظم رهبری اصلح کسی است که ضد فساد باشد ضد فقر باشد به فکر دنیا و آخرت معیشت و فرهنگ مردم باشد دارای کفایت مدیریت، روحیه جهادی و انقلابی باشد.

وی با اشاره به شیوه های شناخت اصلح بیان کرد: در موضوع شیوه انتخاب اصلح، اساتید دانشگاه‌ها محل رجوع هستند ائمه جماعت و نمایندگی مقام معظم رهبری محل رجوع هستند. باید مراقبت کنیم و جریان انقلابی را حمایت کنیم. سوابق و عملکرد های کاندیداها، شناخت اطرافیان و طرفداران کاندیداها از شیوه های انتخاب اصلح است.

این استاد دانشگاه  با ذکر این سوال که چه کار کنیم مشارکت آفرینی اتفاق بیفتد دو دیدگاه تکلیفی و اعتقادی و دیگری نگاه محاسبه گرایانه از جهت منافع را بیان و تاکید کرد: ما باید با نگاه تکلیفی و اعتقادی به انتخابات نگاه کنیم و مردم را تشویق کنیم تا کسی را انتخاب کنند که وضع موجود را به نفع آنان تغییر دهند. روشنگری، تواصی به حق و صحبت‌های چهره به چهره و استفاده بهینه از فضای مجازی باعث مشارکت آفرینی می شود.
هاشمی با بیان اینکه بر چه اساسی قرار است رای دهیم، موضوع منطق رای در انتخابات ۱۴۰۰ را مطرح کرد و افزود: حدود ۱۵ منطق در رای دادن داریم اما مقام معظم رهبری در انتخابات ۱۴۰۰ به رای هدفمند و بصیرتی تاکید دارند. در مشورت دادن برای رای دادن مراقبت کنیم تا مشورت های ما باعث دور شدن از مشارکت حداکثری نشود. منطق رای باعث دلگرم شدن مردم می‌شود.
در این نشست، از پویش ملی نامه ایرانیان به رئیس جمهور سیزدهم نیز رونمایی شد.

کد خبر: 1098678

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =