اولین گوشی تاشوی گوگل امسال وارد بازار می‌شود

درز اطلاعات گوگل در ماه اوت گذشته نشان داد که این شرکت قصد دارد اولین گوشی تاشوی خود را با نام «پیکسل فولد» تا اواخر سال ۲۰۲۱ وارد بازار کند.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ چند سالی است که رقابتی میان شرکت‌های سازنده گوشی شکل گرفته تا هر چه زودتر گوشی تاشوی خود را به بازار عرضه کنند و در این زمینه پیشگام شوند. TheElec، سایت صنعتی کره، نیز گزارش می‌دهد که سامسونگ تولید پنل‌های OLED تاشو را از اکتبر امسال برای گوشی‌های تاشوی آینده گوگل، ویوو و شیائومی آغاز کرده است. احتمال آن می‌رود که این سه شرکت با فاصله زمانی خیلی کم از اواخر امسال میلادی گوشی‌های خود را روانه بازار کنند.

با این حال، به نظر می‌رسد که گوگل جاه‌طلبی‌های خود را در زمینه ساخت گوشی مخفی نگه داشته است. این شرکت در سال ۲۰۱۹، طرح‌های ثبت اختراع خود را در زمینه صفحه‌نمایش‌های تاشو منتشر و اعتراف کرد که مدتی است روی نمونه‌سازی آن کار می‌کند و در مصاحبه‌ای نیز اعلام کرد که هنوز این صفحه‌نمایش‌ها برایش استفاده مشخصی ندارد. اما هم‌اکنون به نظر می‌رسد که مورد استفاده آن را پیدا کرده و به زودی هم از آن رونمایی می‌کند.

با این حال، براساس گزارش‌های TheElec، گوشی پیکسل گوگل، صفحه‌نمایش 7/6 اینچی خواهد داشت که به داخل تا می‌شود؛ در حالی که تلفن آینده ویوو با صفحه‌نمایش اصلی ۸ اینچی و صفحه‌نمایش 6/5 اینچی بیرونی است. در این گزارش اشاره‌ای به اندازه صفحه‌نمایش گوشی جدید شیائومی نشده است.

البته هنوز مشخص نیست که آیا پیکسل فولد با نمایشگری که توسط خود گوگل طراحی شده، ارائه می‌شود یا خیر. اما این موضوع در مورد سامسونگ کمی متفاوت است، زیرا سامسونگ خودش یک تولید کننده است که برای بسیاری از شرکت‌های دیگر قطعه گوشی تولید می‌کند. به عنوان نمونه، پردازنده‌های داخلی گوشی‌های اپل را سامسونگ تولید می‌کند و به همین دلیل احتمال اینکه قسمتی از صفحه‌نمایش گوشی تاشوی آینده‌اش را خودش بسازد، خیلی زیاد است.

ETNews گزارش می‌دهد که سامسونگ شیشه کاور فوق‌العاده نازک مخصوص صفحه‌نمایش‌های تاشو را به سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند عرضه خواهد کرد و انتظار می‌رود که گوگل هم یکی از آنها باشد.

شیائومی قبلا در اوایل سال میلادی جاری از ساخت یک گوشی تاشو به نام Mi Mix Fold خبر داده بود، اما به نظر می‌رسد این شرکت در حال آماده کردن گوشی دوم خود نیز هست. نمایشگر این گوشی دارای یک تفاوت قابل توجه با دیگر رقبای تاشو خود دارد و آن قابلیت خم شدن صفحه نمایش این گوشی از دو طرف است. همچنین در طراحی این گوشی شیائومی دیگر از لولاهای مخصوص استفاده نشده و صفحه نمایش این گوشی بدون نیاز به این لولاها قابلیت انعظاف‌پذیری بیشتری را خواهد داشت و حول یک شعاع مشخص به دور خود خواهد پیچید.

کد خبر: 1098692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =