آمادگی مشروط همتی برای دیدار با بایدن در صورت پیروزی در انتخابات

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته «عبدالناصر همتی» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در مصاحبه با این رسانه گفته چنانچه در انتخابات پیروز شود مایل است با جو بایدن دیدار کند، اما «لازم است آمریکا سیگنال‌های بهتر و قوی‌تری ارسال کند.»

به گزارش گروه بین‌المللی ایسکانیوز، خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتد پرس» گزارش داده «عبدالناصر همتی» نامزد سیزدهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ایران امروز (چهارشنبه) به این خبرگزاری گفته که مایل است با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در صورت پیروزی در انتخابات هفته آینده دیدار کند، البته «آمریکا باید سیگنال‌های بهتر و قوی‌تری» برای جمهوری اسلامی ارسال کند.

در ادامه گزارش این خبرگزاری آمده است: همتی رئیس سابق بانک مرکزی ایران در این گفت‌وگو تاکید کرد بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ایِ از هم پاشیده ایران، برای هر گونه رابطه احتمالی در میانه تنش‌های گسترده‌تر در خاورمیانه (غرب آسیا) کلیدی است. 

طبق این گزارش همتی اظهار داشت: فکر می‌کنم ما هنوز چیز جدی‌ای از جانب آقای بایدن شاهد نبوده‌ایم. آن‌ها اول باید به (توافق هسته‌ای) که از آن خارج شدند، بازگردند. اگر شاهد این روند باشیم و اعتمادسازی بیشتری صورت گیرد، سپس می‌توانیم درباره آن صحبت کنیم. 

در ادامه این گزارش ذکر شده که همتی هنگام صحبت با خبرنگاران آسوشیتد پرس در دفتر خود در تهران چند بار گفت که سیگنالی که ایرانی‌ها امیدوارند از طرف آمریکا شاهد باشند، بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای است. 

وی گفت: آمریکایی‌ها سیگنال‌های مثبتی فرستاده‌اند اما آن سیگنال‌ها به اندازه کافی قوی نبوده است. اگر سیگنال‌های قوی‌تری باشد، بر میزان خوشبینی یا بدبینی ما تاثیر می‌گذارد. 

به نوشته آسوشیتد پرس، او در پاسخ به این سوال که «آیا ایران حاضر است محدودیت‌های بیشتر را مثل محدودیت بر برنامه موشک‌های بالستیک خود برای دریافت کاهش تحریم‌ها، بپذیرد»، گفت تهران این پیشنهاد را نمی‌پذیرد. 

همتی افزود: تعهدات هسته‌ای ایران باید در چارچوب (توافق) باشد. اگر اینطور نباشد، نه رهبری (رهبر معظم انقلاب) و نه رئیس‌جمهور این را نخواهد پذیرفت. 

سیزدهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ایران قرار است روز جمعه (۲۸ خردادماه) برگزار شود، همتی یکی از هفت کاندیدایی است که در این انتخابات حضور دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مجتبی IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      0 0
      از همین الان که رئیس جمهور نشدی بوی گند وطن فروشی و غرب زدگیت بلند شده،تو و امثال تو لیاقت ندارید در جمهوری اسلامی ایران مسئولیتی بر عهده تون قرار داده بشود چه برسه که رئیس جمهور بشه.