بررسی رشد ۲۵۰ درصدی درآمد سازمان بورس از بازار سرمایه

صورت های مالی تصویب شده سال ۱۳۹۹ سازمان بورس و اوراق بهادار نشان میدهد که درآمدهای عملیاتی سازمان بورس از بازار سرمایه در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ رشد ۲۵۰ درصدی داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، صورت های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار شب گذشته برای نخستین مرتبه در راستای ارتقای شفافیت برای عموم مردم و فعالان بازار سرمایه منتشر شد. بر اساس این صورت های مالی، درآمدهای عملیاتی سازمان در سال ۱۳۹۹،  ۲۰۰۰ میلیارد تومان است که از این میزان ۱۲۳۵ میلیارد تومان یعنی بیش از ۶۰ درصد، کارمزد حق نظارت بر معاملات بورس اوراق بهادار و خدمات سهام و امور جانبی است.

همچنین ۴۰۰ میلیارد تومان یا ۲۰ درصد درآمدهای عملیاتی به کارمزد حق نظارت بر معاملات فرابورس اختصاص دارد. به عبارت دیگر  ۸۰ درصد درامدهای عملیاتی سازمان به کارمزد حق نظارت بر معاملات بورس و فرابورس اختصاص دارد. در این میان ۱۵۰ میلیارد تومان حق نظارت بر معاملات بورس کالا و ۲۰ میلیارد تومان نیز حق نظارت بر معاملات بورس انرژی بوده است.

این درحالی است که درآمدهای عملیاتی سازمان بورس در سال ۱۳۹۸، ۵۷۰ میلیارد تومان بوده که این درآمدها در سال ۱۳۹۹ با رشد ۲۵۰ درصدی به ۲۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

بر اساس این گزارش، صورت‌های مالی تصویب شده سازمان برای مشاهده عموم مردم و فعالان بازار  در  سایت سازمان بورس و اوراق بهادار به آدرس  http://Shafaf.seo.ir  منتشر شده و قابل مشاهده  است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =