عجیب ترین دریاچه دنیا کجاست؟

عجیب ترین دریاچه دنیا با درختانی وارونه. دریاچه "کیندی" یک ویژگی منحصر بفرد نسبت به دیگر دریاچه ها دارد و آن وجود یک جنگل وارونه در زیر آن است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، جنگل زیر آب عجیب ترین دریاچه دنیاست. دریاچه کیندی قزاقستان یک ویژگی منحصر بفرد به نسبت دیگر دریاچه ها دارد و آن وجود یک جنگل در زیر آن است.

این دریاچه به دنبال یک زلزله در سال 1911 میلادی به وجود آمده و در آن زمان درختان این منطقه بصورت برعکس در درون آب قرار گرفتند و از آن زمان تاکنون بدون خشک شدن در درون این دریاچه قرار دارند.

دریاچه عجیب کیندی در جنوب شرقی آلماتی و بخش قزاقستان کوه‌های تیان‌شان قرار دارد. زلزله مهیب سال ۱۹۱۱ باعث ریزش سنگ‌های کوهستان به پایین دره شد و سدی طبیعی را به‌وجود آورد.

با گذشت زمان آب باران در این گودال جمع شد و کم‌کم دریاچه‌ای زیبا شکل گرفت. دریاچه‌ای با ۴۰۰ متر طول و نزدیک ۳۰ متر عمق.

دریاچه کیندی جوان ترین دریاچه دنیا است که تنها یک قرن از عمرش میگذرد و زندگی اش را مدیون سیلی است که باعث شست و شوی سنگهای آهکی و لغزش آنها شد تا آبی را که پشتشان پناه گرفته بود به این سمت روانه کنند.
این دریاچه در فصلهای سرد و گرم سال تصاویری متفاوت از خود به نمایش میگذارد. در روزهای گرم تابستان، این دریاچه تصویری از آبی گرم و درختانی سبز را در ذهن بازدیدکنندگانش بر جای میگذارد، در حالیکه در زمستان، با سطحی کاملا یخ زده داستانی متفاوت را روایت میکند.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1098898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =