وزارت امور خارجه هیچ قدم مثبتی برای توسعه روابط اقتصادی بر نداشته است

نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: افراد اقتصادی و کارشناس در سفارتخانه های ما به ویژه در سفارتخانه های کشورهای همسایه و در راس آن در وزارت امور خارجه وجود ندارد که  نشان دهنده نبود نگاه اقتصاد است.

ابوافضل ابوترابی؛ نماینده نجف آباد و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص سهم دولت فعلی در بروز مشکلات اقتصای و معیشتی مردم با بیان اینکه به دلیل ترک فعل ها و کم کاری های این دولت، دولت بعدی با یک سری ابر چالش های بسیار سنگینی مواجه خواهد شد افزود: در برخی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم مجلس شورای اسلامی نیز مقصر است البته به دلیل فشارهای مضاعف که از سوی دولت بر آن وارد میشد.

وی ادامه داد: با فشار دولت به ویژه در مجلس قبلی مصوباتی ارائه گردید که سبب شد دولت آینده بدهکار شود از سوی دیگر دولت با نگاه به غرب، پل های پشت سر خود که در واقع نگاه به شرق است را خراب کرده. در شرایط تحریمی عدم توجه به چین، روسیه و کشورهای همسایه سبب ایجاد کدورت شده که زمینه و فضای بیشتری برای حضور رقبای ما در این بازارها فراهم شده است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: ایران در جنگ سوریه علیه داعش شهدای زیادی را تقدیم اسلام کرد ولی متاسفانه شاهد این هستیم که در حال حاضر ترکیه بازار سوریه را گرفته است و سهم ایران در بازار سوریه فقط 3 درصد است که البته این رقم برای سایر کشورهای همسایه مان نیز صدق میکند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای سلامی تاکید کرد: دولت هیچ انگیزه ای برای توسعه روابط اقتصادی کشور نداشته و از طرفی هم وزارت امور خارجه هیچ قدم مثبتی در این راستا برنداشته است.

وی عنوان کرد: افراد اقتصادی و کارشناس در سفارتخانه های ما به ویژه در سفارتخانه های کشورهای همسایه و در راس آن در وزارت امور خارجه وجود ندارد که  نشان دهنده نبود نگاه اقتصاد است.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی افزود: ایران جزو 3کشور اول دنیا در تعداد بیشتر همسایه است و این بازار بسیار خوبی برای ما محسوب می شود زیرا رغبت خوبی به محصولات ایرانی در بین همسایگان دیده میشود ولی متاسفانه دولت اقدام مثبتی در این زمینه انجام نداده است.

ابوترابی گفت: نباید از بحران های بین المللی مثل ویروس کرونا، مشکل کمبود آب غافل باشیم که علاوه بر مشکلات موجود اعم از بدهی های کلان از دولت فعلی به دولت بعدی ارث خواهد رسید.

کد خبر: 1099060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =