هیچ بهانه‌ای برای حضورنیافتن در امتحانات آنلاین پایان‌ ترم پذیرفتنی نیست

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با اعلام برگزاری منظم امتحانات پایان ترم بهمن در تیر ۱۴۰۰ تأکید کرد که هیچ بهانه‌ای برای شرکت‌نکردن در امتحانات آنلاین نمی‌پذیریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران؛ رضا ابراهیم پوریان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در کرمانشاه با تأکید بر اهمیت برگزاری منظم امتحانات پایان ترم اظهار کرد: کلاس‌های برخط دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه به‌صورت منظم تا اوایل تیر در حال برگزاری است و امتحانات پایان‌ترم بهمن نیز در زمان‌بندی اعلامی به‌صورت منظم برگزار می‌شود و دانشجویان باید با آمادگی کافی در این امتحانات شرکت کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که اگر داوطلبی با مشکل قطعی برق یا قطع شدن اینترنت در زمان برگزاری امتحانات مواجه شود، تکلیف چیست؟ گفت: با توجه به برنامه‌ریزی منظم زمان‌بندی و اهمیت امتحانات پایان ترم، هیچ بهانه‌ای برای حضور نیافتن دانشجویان در این امتحانات پذیرفته نمی‌شود؛ چراکه دانشجویان می‌توانند با شارژ نگه‌داشتن رایانه، لپ‌تاپ یا تلفن همراه و تهیه بسته‌های اینترنت ارزان قیمت و رایگانی که در اختیار دارند حتی در صورت قطعی برق به‌راحتی در امتحانات شرکت کنند و پاسخگوی سؤالات باشند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه به این نکته اشاره کرد که برگزاری امتحانات پایان‌ترم در هر دانشگاه از مهم‌ترین وظایف حوزه آموزش محسوب می‌شود و ادامه داد: اکنون با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع بیماری کرونا و به‌منظور حفظ سلامت استادان، کارکنان و دانشجویان، این امتحانات به صورت برخط برگزار می‌شود.

ابراهیم پوریان اظهار کرد: لازم است داوطلبان مانند امتحانات حضوری که نیازمند برنامه‌ریزی و شرکت منظم در این امتحانات است و قوانین خاص خود را دارد. در امتحانات برخط نیز آمادگی لازم، یعنی شارژ نگه‌داشتن وسایل و ارتباط مناسب اینترنتی را در نظر داشته باشند؛ پس حضور نداشتن در امتحان آنلاین به منزله کسب نکردن نمره لازم بوده و غیرقابل تکرار است.

وی در مورد نحوه برگزاری کلاس‌های ترم مهر ۱۴۰۰ بیان کرد: برگزاری حضوری این کلاس‌ها منوط به تأیید ستاد ملی مقابله با کروناست و در صورت واکسیناسیون دانشگاهیان در تابستان و تأیید این ستاد و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، کلاس‌های ترم مهر به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099218

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =