کشف 1235 پیکر از قربانیان جنایت «اسپایکر» در عراق

موسسه الشهداء عراق از کشف پیکر 1235 نفر از قربانیان جنایت داعش در پایگاه «اسپایکر» در 17 گور جمعی و شناسایی هویت 900 نفر از آنها خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «طارق المندلاوی» مدیرکل اداره شهدا و قربانیان ترویسم  در موسسه «الشهداء» عراق، امروز (یک‌شنبه - ۱۳ ژوئن) از کشف بیش از ۱۲۰۰ پیکر در ۱۷ گور جمعی در تکریت خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» افزود که این اداره بیش از ۱۷ گور جمعی را در منطقه‌ای که کاخ‌های ریاست‌جمهوری در آن واقع است، باز کند.

المندلاوی تصریح کرد که موسسه الشهداء عراق از طریق اداره گروهای جمعی همچنان در حال همکاری با سازمان‌های بین‌المللی و سازمان الحشد الشعبیاست تا گورهای جمعی موجود در مقر کاخ‌های ریاست‌جمهوری در تکریت را کشف کند.

وی افزود: این نهاد تاکنون هزار و ۲۳۵ پیکر از شهدای «اسپایکر» را کشف کرده که هویت ۹۰۰ شهید از طریق آزمایش دی ان ای در پزشکی قانونی شناسایی شده است. تاکنون ۱۷ گور جمعی باز شده اند و در حال جستجو برای یافتن گورهای بیشتر هستیم تا تعداد کامل قربانیان مشخص و به خانواده‌های آنها حقوق کامل اعطا شود.

پایگاه اسپایکر (ماجد التمیمی) در نزدیکی شهر تکریت واقع در استان صلاح‌الدین عراق قرار داد که عناصر سازمان تروریستی داعش در ژوئن سال ۲۰۱۴ پس از یورش  به شهر تکریت و اشغال این شهر، بیش از دو هزار نفر از دانشجویان پایگاه نیروی هوایی اسپایکر را اعدام و در گور جمعی دفن کردند. 

دادگاه کیفری مرکزی عراق در سال ۲۰۱۷، حکم اعدام ۲۷ نفر از افرادی داد که در این جنایت دست داشتندد را صادر کرد و  ۲۵ متهم را به دلیل عدم اثبات اتهامشان، آزاد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =