حمله ارتش ترکیه به شهر «تل رفعت» در شمال سوریه

وزارت دفاع ترکیه از حمله به مواضع تروریست‌های موسوم به یگان‌های مدافع خلق در شهری در شمال سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، منابع خبری یکشنبه شب از حمله ارتش ترکیه به شهری در شمال سوریه خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ارتش ترکیه به اهدافی در شهرستان «تل رفعت» در شمال سوریه حمله کرد. وزارت دفاع ترکیه مدعی شده که این حمله در واکنش به حملات توپخانه‌ای شب گذشته یگان‌های «مدافع خلق» وابسته به کردهای منطقه به بیمارستانی در شمال سوریه بود.

 ترکیه اعلام کرده که در حمله یکشنبه به مواضع تروریست‌های یگان‌های مدافع خلق در شهرستان تل رفعت حمله کرده است.

 در دو حمله توپخانه‌ای جداگانه از سوی تروریست‌ها به شهر «عفرین» در شمال سوریه در شنبه دستکم ۱۸ نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند. منابع محلی گفتند که حمله اول به یک منطقه مسکونی بود، در حالی که حمله دوم اندکی بعد به یک بیمارستان صورت گرفت. تصاویر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی  نیز تلفاتی را در میان ویرانه‌های بیمارستان «الشفا» در شهر عفرین نشان می‌دهد. در این حمله 33 نفر نیز مجروح شدند.

 یگان‌های مدافع خلق وابسته به کردهای منطقه و تروریست‌های پ‌ک‌ک هستند. ترکیه، پ‌ک‌ک را گروه تروریستی خوانده و چندین دهه است که با اعضای آن می‌جنگند.

 شورای امنیت ملی ترکیه اخیرا اعلام کرد که  تصمیم دارد به رغم مخالفت سوریه و عراق،  عملیات نظامی خود را در خاک این دو کشور ادامه دهد. شورای امنیت ملی ترکیه در بیانیه‌ای که پس از جلسه‌ای به ریاست «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور صادر شد، اعلام کرد: «عملیات نظامی برون‌مرزی انجام شده توسط نیروهای ترکیه برای از بین بردن تروریسم و ​​منابع آن با هدف برقراری امنیت و صلح در خاک کشورهای همسایه و خود ترکیه است.»

این شورا تأکید کرد که ترکیه به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای همسایه احترام می‌گذارد، اما موضع خود را در مورد مسئله «مبارزه با تروریسم» در داخل و خارج از مرزهای ترکیه حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =