کنترل قند خون با کمک یک گوشواره!

یک محقق انگلیسی توانسته نوعی گوشواره طراحی کند که کاربر خود را قادر می سازد تا از طریق آن بتواند قند خون خود را کنترل کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محققان انگلیسی از تولید نمونه اولیه یک گوشواره خبر داده‌اند که با اتصال به لاله گوش و ارسال امواج رادیویی می‌تواند میزان قند خون افراد را اندازه بگیرد.

اندازه‌گیری مداوم میزان قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع اول معمولاً از طریق سوراخ کردن نوک انگشت انجام می‌شود که در درازمدت به عملی خسته کننده و دردآور مبدل می‌شود. اما فناوری‌های جدید می‌توانند این روند را راحت تر کنند.

گوشواره کنترل کننده میزان قند خون ابزاری است که توسط یک دانشجوی ۲۲ ساله دانشگاه هادرزفیلد به نام تیرا کوزلو تولید شده است. این گوشواره امواج رادیویی بی خطر را به درون بافت‌های بدن ارسال می‌کند و از این طریق میزان قند خون را اندازه می‌گیرد. لذا برای این کار نیازی به نمونه‌گیری دائم از خون نیست.

این گوشواره از طریق سوراخ لاله گوش و دریافت امواج رادیویی با فرکانس بالا، به اندازه گیری قند خون کاربر کمک می‌کند. این گوشواره‌ها اطلاعات دریافتی را از طریق یک اپلیکیشن تلفن همراه به کاربر منتقل می‌کنند.

همچنین باتری‌های قابل شارژ آن نیز کمک خواهد کرد تا همیشه مورد استفاده قرار گیرند. ایده اصلی ساخت این گوشواره همانند استفاده از دوربین تلفن‌های همراه بوده است. تحقیقات نشان داده که افزایش گلوکز باعث تغییر در انتقال سیگنال خواهد شد. این پژوهش‌ها هنوز در انسان‌ها ثابت نشده و در حال بررسی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =