رتبه‌بندی معلمان با تقویت بعد نظارتی قابل اجرا است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توجه به بعد نظارتی و داشتن معیارهای درست سنجش عملکرد را از الزامات اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان دانست.

اظهارنظرها پیرامون طرح رتبه‌بندی معلمان همچنان ادامه دارد. طرحی که کلیات آن مبنی بر سنجش مهارت، دانش و نگرش معلمان در جهت ایجاد فضای رقابتی و رشد مهارت‌ها در مجلس تصویب و راهی کمیسیون شد تا جزئیات آن مشخص شود. امان قلیچ شادمهر؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که رای موافق به این لایحه داده بود،  در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز  گفت:من به لایحه رتبه‌بندی معلمان رای موافق دادم تا انشالله این طرح بعد از ده سال جامه عمل بپوشد. من طرفدار رتبه‌بندی هستم و انشالله در کمیسیون تمام ایرادات و شبهات آن برطرف و به خوبی چکش‌کاری می‌شود تا بعد از آن در دستورکار قرار گیرد.

او تقویت بعد نظارتی و مشخص کردن معیارهای درست برای سنجش عملکرد معلمان را راهگشای رفع شبهات وارد بر این طرح دانست و به اجرایی بودن آن تاکید کرد. شادمهر اظهار داشت: برخی به این طرح ایراد می‌گیرند که قابل اجرا شدن نیست درحالی که اگر سیستم‌های نظارتی بر اجرای طرح را قوی کنیم و معیار درستی برای تشخیص کیفیت عملکرد معلمان داشته باشیم، رتبه‌بندی طرح قابل اجرایی است  وگرنه در شکل فعلی طرح قابلیت اجرایی ندارد. این طرح شامل معلمان و کسانی می‌شود که در امور اداری رسته معلمی دارند.

کد خبر: 1099304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =