راه اندازی سامانه ثبت درخواست های دانشجویان بین المللی در دانشگاه آزاد اسلامی

نشست مشترک نمایندگان دانشجویان بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور مدیرکل جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران؛ نشست مشترک نمایندگان دانشجویان بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور رزمی مدیرکل جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، دولتی مسئول امور علمی و دانشجویی سفارت جمهوری اسلامی افغانستان و دکتر امرالهی نماینده امور بین الملل استان تهران در سالن 9 دی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد.

در این نشست دکتر رزمی مدیرکل جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ماهیت دانشجویی به عنوان جوینده دانش و خرد، از آن به عنوان برترین صفات انسان های حق طلب نام برد و دانشجو بودن را ویژگی پیروان واقعی حضرت محمد مصطفی (ص)، قلمداد کرد.

وی ادامه داد: تلاش دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه پیشرو و مترقی این است که دانشجویان بین المللی این دانشگاه، علمِ آمیخته با ایمان را که روشنایی بخش مسیر زندگی است، کسب کنند تا راهنمابخش همه امور فردی و اجتماعی باشد.

دکتر رزمی با اشاره به نقش مهم علم و دانش از طریق آموزش های دانشگاهی، تاکید کرد: دانشجویان بین المللی سفیران علمی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و باید در زمینه کیفی سازی آموزش و پژوهش برای این دسته از دانشجویان اهتمام جدی صورت گیرد.

مدیرکل جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی از راه اندازی سامانه ثبت درخواست ها و مشکلات دانشجویان بین المللی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: حوزه بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی طی یک سال گذشته، برنامه های فرهنگی متنوعی برای دانشجویان بین المللی برگزار کرده است.

دولتی مسئول امور علمی و دانشجویی سفارت جمهوری اسلامی افغانستان نیز ضمن تشکر از حمایت های دانشگاه آزاد اسلامی در رفع مشکلات دانشجویان کشور افغانستان، نکات و پیشنهاداتی را در خصوص مباحث اقامتی دانشجویان کشور افغانستان ارائه کرد.

همچنین دانشجویان حاضر در جلسه به صورت مبسوط به طرح مباحث و مسائل اقامتی، رفاهی، آموزشی و فارغ التحصیلی خود پرداختند و نمایندگان معاونت بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی نیز مطالبی را در خصوص قوانین و ضوابط مربوطه ارائه کردند.

همچنین دولتی و دکتر رزمی بر تسریع در فرآیند امور اقامتی و کنسولی دانشجویان بین المللی تاکید داشتند و مقرر شد، این نشست ها برای طرح مباحث و موضوعات دانشجویان بین المللی، در هر نیمسال تحصیلی برگزار شود.

انتهای پیام/  

کد خبر: 1099334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =