آماده‌باش نظامیان اسرائیلی در قدس در آستانه «راهپیمایی پرچم»

چند ساعت مانده به برگزاری راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان اشغالگر، پلیس رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی به حالت آماده‌باش درآمده و شمار زیادی از نیروهای خود را در مناطق مختلف این شهر مستقر کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، روزنامه عبری زبان معاریو اعلام کرد که پلیس شمار زیادی از نیروهایش را هم با لباس نظامی و هم با لباس شخصی در محله «باب العامود» مستقر کرده تا مانع از وقوع درگیری بین فلسطینیان و  صهیونیست‌ها در جریان برگزاری این راهپیمایی شود.

این راهپیمایی قرار است امروز سه شنبه راس ساعت 5:30 عصر به وقت فلسطین اشغالی برگزار شود. همچنین طبق برنامه اعلام شده، صهیونیست‌ها در نظر دارند راس ساعت 6:30 مقابل باب العامود اقدام به تجمع و رقص و پایکوبی با پرچم‌های رژیم صهیونیستی کنند.

به‌گفته منابع صهیونیستی، طرح وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای مدیریت این راهپیمایی شامل تقویت استقرار نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق حساس قدس و شهرهای کرانه باختری از ترس عملیات‌های انفرادی فلسطینی‌ها است.

همچنین در پی تهدیدهای حماس برای پاسخ دادن به تحریکات شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها ارتش رژیم اشغالگر وضعیت هشدار و آمادگی در سامانه‌های پدافند هوایی را بالا برده است.

در سایه اصرار مقامات ناظر بر راهپیمایی پرچم صهیونیست‌ها برای عبور از منطقه «باب العامود»، پلیس اسرائیل نگران است که اوضاع مجدداً شعله‌ور شود و درگیری‌ها در قدس آغاز شود.

منابع عبری زبان اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی در آستانه برگزاری راهپیمایی پرچم، در قدس و مناطق نزدیک غزه به حالت آماده‌باش درآمده و سامانه‌های پدافند هوایی را هم در برخی مناطق مستقر کرده است.

رژیم اشغالگر که تصمیم گرفته بود راهپیمایی سالانه پرچم را پنجشنبه گذشته برگزار کند این راهپیمایی را به فردا سه‌شنبه موکول کرده و در تلاش برای تحریک علیه فلسطینیان با صدور اجازه عبور شهرک‌نشینان صهیونیست از منطقه «باب‌العامود» است.

گروه‌های فلسطینی با هشدار درباره هرگونه تجاوز علیه فلسطینیان خواستار بسیج عمومی در قدس و مجاورت مسجد الاقصی برای مقابله با یورش شهرک‌نشینان شده‌اند و صهیونیست‌ها نگران انجام عملیات موشکی از جانب گروه‌های مقاومت فلسطین هستند.

روز گذشته حماس از مردم و جوانان انقلابی قدس خواست در میادین مسجد الاقصی و خیابان‌های بخش قدیمی شهر قدس گرد بیایند و فرصت یورش گروهی شهرک‌نشینان صهیونیست برای تحقق اهدافشان را ندهند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور فراخوانی خواستار حضور گسترده فلسطینیان در مسجد الاقصی در روز سه شنبه همزمان با تصمیم شهرک‌نشینان برای برگزاری راهپیمایی پرچم برای مقابله با اشغالگران اسرائیلی و دفاع از مقدسات شد.

کمیته پیگیری جریان‌های ملی و اسلامی فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی 1948 هم با صدور فراخوانی عموم فلسطینیان در کرانه باختری، قدس و سرزمین‌های اشغالی را به حضور گسترده در این شهر و اطراف مسجد الاقصی برای مقابله با شهرک‌نشینان صهیونیست فراخوانده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =