نتایج داوری جشنواره نشریات دانشجویی تا پایان خرداد اعلام می‌شود

پنجمین جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر ۱۲» روز دوشنبه ۲۴ خردادماه در وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، پنجمین جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر ۱۲» روز دوشنبه ۲۴ خردادماه در وزارت بهداشت برگزار شد.

در این جلسه که با حضور سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، حسن زائری لطف مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، سیدعابدین حسینی آهنگری مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت،  محمدهادی عسگری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، زهرا وزیری مسئول امور نشریات اداره کل فرهنگی و حجت حجازی‌زاده رئیس اداره تشکل‌ها و نشریات معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد موضوع داوری و ارائه کارنامه آثار جشنواره نشریات دانشجویی مورد بررسی و بازنگری قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه ارزیابی میزان مشارکت و حضور آثار در بخش‌های مختلف و داوری در رشته‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت.

پس از گذشت حدود ۵۰ روز از شروع فرایند داوری جشنواره «تیتر ۱۲»، تعداد ۳۶ هزار اثر داوری و نمرات آن‌ها به ثبت نهایی رسیده و سایر آثار و نشریات در وضعیت ذخیره موقت و درحال داوری قرار دارد.

داوری دوازدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی در هفته‌های گذشته پیگیری و دنبال شد و در مجموع ۳۶ هزار اثر مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت. با توجه به اینکه هر اثر توسط دو داور و بصورت مجزا مورد بررسی قرار می‌گیرد در مجموع برای ۲۳۷۸۹ اثر راه‌یافته به داوری تعداد ۴۷۵۷۸بار داوری صورت خواهد پذیرفت.

داوری مرحله اول تمامی آثار و نشریات در رسته‌های مختلف به داوران مرحله اول اختصاص یافته و تا پایان خردادماه کلیه ۴۷۵۷۸ اثر داوری و نتایج آن اعلام خواهد شد. مرحله اول داوری دوازدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی توسط بیش از یکصد نفر از اساتید و روزنامه‌نگاران باسابقه کشوری در حال انجام است.

بدین ترتیب در بین بخش‌های جشنواره آثار فرهنگی با بیشترین اقبال و نشریات به زبان‌های محلی و قومی با کمترین استقبال و ثبت آثار مواجه شدند. رسته تیتر نیز پرطرفدارترین و مقاله هنر و معماری با کمترین میزان ثبت اثر مواجه بوده است.

در این جلسه اعضاء بر روی چگونگی داوری آثار به تبادل نظر پرداختند. مقرر شد تا در روزهای آینده کارنامه افرادی که به مرحله نهایی راه پیدا نکرده ارائه و فرصت اعتراض برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

در این دوره از جشنواره نشریات دانشجویی از مجموع تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تعداد ۶۴ دانشگاه و از مجموع دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم ۸۹ دانشگاه در جشنواره مشارکت فعال داشته‌اند. طی بازه دریافت آثار جشنواره «تیتر ۱۲» تعداد ۸۴۰۱ حساب کاربری با نام شرکت کننده در جشنواره ثبت شد که در نهایت تعداد آثار ۷۳۳۶ حساب کاربری به تایید دبیرخانه رسید.

هر ساله جشنواره تیتر توسط یکی از دستگاه‌های آموزش عالی کشور برگزار می‌شود. سال گذشته جشنواره تیتر ۱۱ به میزبانی وزارت علوم برگزار شد و امسال وزارت بهداشت میزبان جشنواره «تیتر ۱۲» خواهد بود که با شعار «عینیت در خبر، انصاف در تحلیل، آزادی در بیان» برگزار می‌شود.

این دوره از جشنواره بخش‌های متعدد و مختلفی دارد. «آثار برگزیده» شامل ۲۶ رسته، «نشریات برگزیده» شامل ۱۸ رسته و «فضای مجازی» شامل ۸ رسته، «بخش ویژه» نیز با دو موضوع در کنار «سرزمین مادری» پنج بخش اصلی جشنواره را تشکیل می‌دهند. امسال همچنین برای نخستین بار بخش «سرزمین مادری» با هدف ارزیابی و آشنایی از فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان ایرانی خارج از کشور در حوزه رسانه و ایجاد ارتباطی فرهنگی در نظر گرفته شده است. بدین منظور تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منعقد شده است که زمینه‌ساز گسترده‌تر شدن این ارتباطات فرهنگی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =