وعده مسئولان برای واکسیناسیون دانشجویان محقق نمی‌شود

دبیر شورای صنفی دانشگاه خواجه نصیر گفت: بعید می‌دانم مسئولان بتوانند واکسیناسیون دانشجویان را در زمان‌هایی که مشخص کردند، انجام دهند. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نامشخص بودن زمان آغاز واکسیناسیون دانشجویان و اعضای هیئت علمی و بازگشایی دانشگاه‌ها به صورت حضوری یا ادامه آموزش مجازی در مهرماه باعث سردرگمی و ایجاد نگرانی دانشجویان آن هم در زمان برگزاری امتحانات شده است. در همین راستا غلامرضا غفاری سرپرست سازمان امور دانشجویان آغاز واکسیناسیون دانشجویان و دانشگاهیان را از شهریور ماه سال جاری اعلام کرده بود و  احتمال داده تا آبان ماه ادامه پیدا کند. از سوی دیگر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت در مصاحبه‌ای گفته است که احتمالاً می‌توانیم در مرداد ماه برنامه واکسیناسیون استادان و دانشجویان را با توجه به واکسن‌های موجود آغاز کنیم. 

محمدمهدی حسنی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه‌های زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: دانشگاه خواجه نصیر هنوز تاریخ مشخصی برای آغاز واکسیناسیون دانشجویان یا وضعیت حضوری و غیر حضوری کلاس‌های درس برای ترم تحصیلی آینده اعلام نکرده است.

وی  ادامه داد: البته گمانه‌زنی‌های وجود دارد که دانشگاه خواجه نصیر از شهریورماه واکسینه کردن دانشجویان را آغاز کند؛ اما از اینکه دانشگاه این مقدار دز واکسن را در اختیار دارد یا خیر را بنده اطلاعی ندارم.

دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر درباره حضوری یا غیرحضوری بودن آموزش عالی در ترم جدید تحصیلی مطرح کرد: مسئولان وزارت علوم، سازمان امور دانشجویان و دانشگاه خواجه نصیر تاکید دارند اگر دانشجویان تا مهرماه واکسینه نشوند، برگزاری کلاس‌های درس به صورت آنلاین ادامه خواهد داشت و کلاس حضوری منوط به دریافت واکسن تمام دانشجویان است.

وی اضافه کرد: به نظر بنده آموزش عالی در مهرماه به دو بخش حضوری و غیرحضوری تقسیم می‌شود. به این صورت که دانشجویان تحصیلات تکمیلی یعنی دکتری و کارشناسی ارشد که در اولویت دریافت واکسن هستند، حضوری در کلاس درس حاضر شده و نحوه برگزاری کلاس درس دانشجویان مقطع کارشناسی به صورت غیر حضوری است. 

حسنی با تاکید بر اینکه باید اولویت‌بندی واکسیناسیون دانشجویان مشخص و شفاف باشد، گفت: به طور قطع باید اولویت‌بندی وجود داشته باشد؛ اما بنده اطلاع ندارم که هنوز این جدول اولویت بندی مشخص شده یا خیر.

این دانشجوی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر اضافه کرد: دانشگاه خواجه نصیر حدود 8 هزار دانشجو دارد که با اعضای هیئت علمی و کارکنان حدود 10 هزار نفر زیر مجموعه می‌شود. این آمار به این معناست که این دانشگاه حدود 20 هزار دوز واکسن کرونا نیاز دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مسئولان می‌توانند واکسیناسیون دانشجویان را در زمان‌های مشخص انجام دهند یا خیر؟ مطرح کرد: بنده بعید می‌دانم مسئولان بتوانند واکسیناسیون دانشجویان را در زمان‌هایی که مشخص کرده‌اند، انجام دهند. 

حسنی با بیان اینکه مسئولان وزارت علوم قصد دارند واکسیناسیون اعضای هیئت علمی را در مردادماه انجام دهند، گفت: جامعه آماری استادان و کارکنان دانشگاه نسبت به دانشجویان کمتر است و شاید به همین علت طرح واکسینه کردن از آنها آغاز شده است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1099485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =