درآمدزایی ۱ میلیاردی در سرای نوآوری گیاهان دارویی و میوه های گرمسیری

رئیس سرای نوآوری گیاهان دارویی و میوه های گرمسیری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان پیش‌بینی کرد درآمدزایی این سرا تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۱ میلیارد ریال برسد.

سیدمهدی جوادزاده رئیس سرای نوآوری گیاهان دارویی و میوه های گرمسیری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: در صورت اجرای ۳ طرح  جدید بسته بندی گیاهان دارویی و گرمسیری، تولید و فرآوری حنا و همچنین طرح تولید و فرآوری چای ترش این سرا در پایان ۱۴۰۰ به در آمد تقریبی ۱ میلیارد ریال در سال اول فعالیت خود دست پیدا کند، این در حالی است که سرای نوآوری مربوط به میوه های گرمسیری براساس ماهیت خود، در چند سال اول درآمد چندانی نخواهد داشت.

وی با اشاره به فعالیت ۸ هسته فناور در مرکز رشد واحد زاهدان تاکید کرد: به زودی با عقد قرارداد با شتابدهنده، هسته فن آور بیشتری در مرکز رشد مستقر خواهد شد.

جوادزاده از برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص اجرای طرح نخلستان خرما در ایرانشهر، باغ تولید انبه در نیک شهر و پرورش میوه گرمسیری چیکو در چابهار (سرباز) خبر داد و خاطرنشان کرد: تحقق برنامه ها در بلندمدت سبب بهبود کیفیت زندگی مردم منطقه خواهد شد و این موضوع را بخش مهمی از مسئولیت اجتماعی خود می دانیم.

انتهای پیام /
 

کد خبر: 1099486

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =