ماموریت آخر؛ فتح عراق در خاک بحرین

تیم ملی فوتبال ایران امشب مقابل عراق قرار می‌گیرد و برای صدرنشینی به دنبال کسب تمام امتیازات بازی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، هادی شاه‌مرادی؛ تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۲۱ امشب در آخرین بازی خود در مرحله گروهی مقدماتی انتخابی جام جهانی با عراق روبرو خواهد شد که حساس ترین جدال برای کشورمان محسوب می‌شود.

شرط صعود در دسترس است
شاگردان اسکوچیچ درحالی برای این مصاف مهم آماده می‌شوند که برای صعود به مرحله بعد، به هیچ عنوان نباید بازنده زمین باشند. البته تا پیش از این، شرایط صعود برای ایران سخت بود و معادلات تیم‌های دوم جدول، چاره‌ای جز بردن عراق را نشان نمی‌داد اما با شکست لبنان مقابل کره جنوبی در گروه H مسابقات، شانس صعود کشورمان تا ۵۰ درصد افزایش یافت چرا که حالا عراقی‌ها حتی در صورت شکست مقابل ایران هم به عنوان تیم دوم از گروه صعود می‌کنند و همین کافی است تا انگیزه و انرژی‌شان در بازی امشب کاهش یابد. هرچند نمایش خیره کننده شاگردان اسکوچیچ در سه بازی اخیر که مقابل هنک کنگ، بحرین و کامبوج از خود نشان دادند، احتمال پیروزی بر عراق در هر شرایطی را تقویت می‌کند.

انتخاب داور مناسب
از دیگر نکات مهم، انتخاب روشن ایرماتوف بهترین داور آسیا برای این بازی است. مصاف امشب هرچند حساسیتی برای عراقی‌ها ندارد، اما صعود ایران به همین بازی گره خورده است. یقینا برای ملی پوشان فوتبال کشورمان دغدغه فنی وجود ندارد و حالا با انتخاب ایرماتوف نگرانی‌ها بابت حواشی و مسائل احتمالی داوری نیز از بین رفته است.

دو مصدوم و ترکیب احتمالی
وحید امیری و کمال کامیابی نیا مصدومان تیم ملی برای این بازی هستند که البته با ستاره‌های باکیفیتی که در اختیار اسکوچیچ قرار دارد، هیچ نگرانی بابت جایگزین این دو بازیکن وجود ندارد. با این حساب شنیده‌ها حکایت از آن دارد که ترکیب احتمالی تیم ملی برای این بازی با آرایش ۲-۴-۴ به صورت زیر باشد:

علیرضا بیرانوند درون دروازه می‌ایستد. صادق محرمی و میلاد محمدی به عنوان مدافعان راست و چپ به میدان خواهند رفت و شجاع خلیل زاده به همراه محمدحسین کنعانی‌زادگان قلب خط دفاعی را تشکیل خواهند داد. احسان حاج‌صفی و علی قلی‌زاده هافبک های کناری ترکیب هستند و سامان قدوس و احمد نوراللهی به عنوان هافبک‌های میانه زمین بازی خواهند کرد. زوح مهدی طارمی و سردار آزمون هم خط آتش تیم ملی خواهند بود.

سایه کی‌روش روی سر سرمربی عراق
در حالی که عراقی‌ها امشب حتی با یک امتیاز هم به عنوان صدرنشین گروه C راهی مرحله بعد خواهند شد، خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که در داخل این کشور، اختلاف عجیبی میان حامیان و منتقدان کاتانچ سرمربی این تیم شکل گرفته است تا جایی که حسن احمد سرمربی باشگاه النجف خواهان استخدام کارلوس کی‌روش شده است و البته عده ای نیز با وی موافق هستند.
کاتانچ روی کاغذ نتایج خوبی با عراق گرفته اما نقدهای زیادی را متوجه خود می‌بیند خصوصا بعد از آنکه با اختلاف گل حداقلی هنک کنگ را شکست داد آن هم در حالی که تک گل بازی به اشتباه توسط بازیکن حریف به ثمر رسید. حالا سرمربی عراق به دنبال این است تا با گرفتن امتیاز بازی با ایران، پاسخی قاطع به منتقدانش بدهد و باید دید تا چه اندازه در این امر موفق خواهد بود.

اسکوچیچ در آستانه یک رکورد تاریخی
قطعا روز اولی که دراگان اسکوچیچ جایگزین مارک ویلموتس شد کمتر کسی پیش بینی کارنامه موفق برای این مربی داشت. اما نه تنها او توانست امیدها را برای صعود کشورمان زنده کند بلکه به واسطه نتایج درخشانی که با تیم ملی گرفته، در آستانه یک رکورد تاریخی قرار گرفته است.

اسکوچیچ تا به حال در ۶ بازی که هدایت ایران را بر عهده داشته موفق به شکست حریفان شده است.
ایران ۲ - ازبکستان ۱
ایران ۲ - بوسنی ۰
ایران ۳ - سوریه ۰
ایران ۳ - هنگ کنگ ۱
ایران ۳ - بحرین ۰
ایران ۱۰ – کامبوج ۰
البته جالب است بدانید بهترین شروع تاریخ تیم ملی فوتبال ایران را فرانک اوفارل داشته است. این مربی که در دهه ۱۹۷۰ میلادی در ۹ بازی هدایت ایران را بر عهده داشت ۷ بازی اول خود را برد و حالا دراگان اسکوچیچ فقط یک گام تا این رکورد فاصله دارد. سرمربی حال حاضر تیم ملی برای رسیدن به اوفارل چاره‌ای جز پیروزی بر عراق ندارد و البته این مهم چندان دور از دسترس به نظر نمی‌آید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =