مهلت 4 ماهه وزارت علوم برای گزارش فاز اول ساماندهی طرح آمایش

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور از ارائه مهلت ۴ ماهه به وزارت علوم برای ارائه گزارش اجرای طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، در حاشیه جلسه ۱۵۰ نقشه جامع علمی کشور گزارشی از آخرین وضعیت ساماندهی مراکز آموزش عالی ارائه داد و اظهار کرد: در مصوبه آمایش آموزش عالی در وزارت علوم بخش ساماندهی دانشگاه ها، موسسات و مراکز، اخیرا کلید زده شده است و طبق مصوبه آمایش و تاکیدات رهبر معظم انقلاب مقرر شد هماهنگی‌هایی بین وزارت علوم و ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور برقرار شود.

وی در ادامه با اشاره به آمار موسسات آموزش عالی مشمول طرح ساماندهی تصریح کرد: از ۸۸ موسسه آموزش عالی مشمول طرح ساماندهی در وزارت علوم، ۱۶ موسسه به صورت قطعی ساماندهی می‌شوند و این ساماندهی در قالب انحلال نیست بلکه این موسسات به سایر موسسات الحاق می‌شوند.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور تاکید کرد: منظور از الحاق در ساماندهی مراکز آموزش عالی این است که اگر دانشگاه یا موسسه تک جنسیتی باشد به همان صورت در مکان فیزیکی فعلی خود ادامه فعالیت می‌دهد و حتی ردیف، بودجه آن‌ها حفظ می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون در قالب طرح ساماندهی موسسات آموزش عالی هیچ گونه انحلال و یا ادغام دانشگاهی نداشته‌ایم، گفت: در جلسه ۱۵۰ شورا با دو معیار و شاخص موافقت قطعی و موافقت اصولی به ساماندهی آن‌ها پرداخته شد. از جمله واحدهای ویژه خواهران ۵ مورد دارای حداقل‌های لازم یک دانشگاه و شاخص‌های موافقت اصولی را هم نداشتند.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور  ادامه داد: در جلسه اخیر قرار شد هیاتی به دانشگاه صنعتی بیرجند اعزام شود تا شرایط این دانشگاه مورد بررسی قرار بگیرد  در نهایت در خصوص تبدیل موافقت قطعی به اصولی  تصمیم گیری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: وزارت علوم هم موظف شد طی چهار ماه گزارش اجرایی شدن و موافقت اولیه و علاوه بر این ماموریت گرایی دانشگاه‌ها را ارایه دهد و این گزارش به ستاد نقشه ارسال شود؛ چرا که نمی‌توانیم مجوز دانشگاهی را لغو کنیم بدون اینکه اطلاع داشته باشیم چه رشته‌هایی و با چه هدف و ماموریتی در این دانشگاه وجود داشته است.

کبگانیان در پایان افزود: وزارت علوم بعد از این، وارد فاز دوم بررسی و ساماندهی موسسات با بازه زمانی ۳ ماهه خواهد شد و باید بازخورد فاز اول را طی چهار ماه جمع بندی کند و بازخورد هزینه دانشگاه و تطبیق آن به بحث ماموریت گرایی در چهار ماه انجام شود.

وی افزود: در پایان این جلسه بر حضور حداکثری در انتخابات توسط دانشگاهیان و تشویق به این موضوع تاکید شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =