نمکی: ششمین کشور تولیدکننده واکسن کرونا در دنیا هستیم

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر ششمین کشور مطرح دنیا قلمداد می‌شویم که خودمان می‌توانیم واکسن کرونا را تولید کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، مراسم رونمایی از محصولات دانش بنیان حوزه پزشکی، امروز ۲۶ خرداد در محل نمایشگاه دائمی محصولات ایران ساخت با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور برگزار شد.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم اظهار کرد: با نیت پاک و فکر نابی که عزیزان ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داشتند بخصوص دکتر ستاری که بسیار دلسوز و پیگیر بود و همچنین با همدلی که بین همکاران من در وزارت بهداشت در معاونت‌های آموزشی و پژوهشی وجود داشت و همت شرکت‌های دانش بنیان توانستیم امروز شاهد به کارگیری ابزاری باشیم که در آموزش مجازی به دانش آموزان، دانشجویان و رزیدنت‌ها در رشته‌های مختلف و اساتید در اجرای عمل‌های جراحی کمک می‌کند.

او ادامه داد: ما مدت‌ها بود نگران این مسئله بودیم که برای آموزش پزشکی دچار کمبود و نقصان نشویم و همینطور برای کاهش اذیت و آزار بیماران در بیمارستان‌های آموزشی نگرانی داشتیم و معتقدیم برای احترام به مردم و احترام به حقوق بیمار ضروری است که کمترین آسیب را در حین آموزش به بیمار وارد کنیم که خوشبختانه این ابزار در این راستا می‌تواند به ما کمک کند. رباتی که طراحی شده برای جراحی‌های بسیار ظریف بدون کمترین و کوچکترین خطای پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: همه‌ این‌ها کار بسیار بزرگی است که من از همه‌ی طراحان و سازندگان و شرکت‌های دانش بنیان و به خصوص از برادر عزیز، دانشمند و دلسوزم دکتر ستاری کمال تشکر را دارم که کمک کننده و راهنمای این حرکت بودند. همچنین از همکاران خودم که با اعتقاد و ایمان به این حرکت بزرگ ملی کمک کردند سپاسگزارم.

نمکی اظهار کرد: به نظر من شما در آینده‌ای نزدیک خواهید دید که در این دوران تحریم با شکستن تابوی سیاسی که برای ما در دنیا ایجاد کرده اند، جمهوری اسلامی ایران راه صد ساله را طی کرده و بسیاری از محصولات پزشکی را صادر خواهد کرد.

او گفت: بحث واکسن به ویژه واکسن کووید که دارد در ۶ پلتفرم گسترده رویش کار می‌شود اثبات کرده که در کنار این عظمت‌هایی که توسط این عزیزان خلق شده، جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین مراکز تکنولوژی و دانش علوم پزشکی و رشته‌های وابسته می‌تواند در کل جهان نقش آفرینی کند، کما اینکه ما در ارتباط با واکسن ششمین کشور مطرح دنیا قلمداد می‌شویم که خودمان می‌توانیم از نقطه صفر واکسن کووید بسازیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =