تکرار اتهام‌زنی‌های بایدن به چین درخصوص منشأ ویروس کرونا

رئیس‌جمهور آمریکا با ابراز تردید درباره همکاری دولت چین با تحقیقات سازمان جهانی بهداشت درباره منشأ شیوع ویروس کرونا، گفت پکن فقط درباره نقش خود برای کمک به جهان حرف می‌زند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه (به وقت ژنو) اتهام‌زنی‌های مقامات دولت پیشین این کشور علیه چین درخصوص منشأ ویروس «کووید۱۹» را تکرار کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بایدن طی نشست خبری در ژنو گفت چین تلاش کرده خودش را یک کشور مسئول در مقابله با همه‌گیری کرونا نشان دهد اما هنوز مشخص نیست که پکن واقعا تلاش کرده منشأ شیوع این ویروس را پیدا کند یا خیر.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا مانند «دوستان قدیمی» از «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین می‌خواهد که تحقیقات سازمان جهانی بهداشت درخصوص ویروس کرونا را بپذیرد، گفت: «ببینید، بگذارید یک چیز را صریح بگویم، ما همدیگر را به‌خوبی می‌شناسیم اما دوستان قدیمی نیستیم. فقط مسئله کاری در میان است».

رئیس‌جمهور آمریکا با ابراز تردید درباره همکاری کافی چین با تحقیقات سازمان جهانی بهداشت، اظهار داشت: «چین تلاش می‌کند خودش را یک کشور مسئول نشان دهد و درباره اینکه چقدر به جهان برای مقابله با ویروس کرونا و واکسیناسیون کمک کرده به‌شدت صحبت می‌کند».

به نوشته رویترز، بایدن ادامه داد: «ببینید، برخی چیزها را نیازی نیست به جهانیان توضیح بدهید، آنها خودشان نتایج را می‌بینند. آیا واقعا چین تلاش کرده که به واقعیت [منشأ شیوه ویروس کرونا]‌ ببرد؟»

این در حالی است که دولت چین پیشتر فضاسازی‌های اخیر دولت آمریکا درباره احتمال شیوع ویروس کرونا از آزمایشگاه را «توهم توطئه احمقانه» توصیف کرد.  (جزئیات بیشتر)

اخیراً یک رسانه آمریکایی در ادامه فضاسازی‌های رسانه‌ای درباره منشأ کرونا مدعی شده بود یک آزمایشگاه وابسته به دولت آمریکا در گزارشی به این جمع‌بندی رسیده که فرضیه نشت ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین محتمل و نیازمند تحقیقات بیشتر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =