بخشنامه الف و ب درجهت منافع مشترک دانشگاه و اساتید است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه هیچ برنامه‌ای در استان بوشهر متوقف نشده، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها، اجرای بخشنامه هیئت علمی الف و ب است که یک ضرورت، الزام و درجهت منافع مشترک دانشگاه و اعضای هیئت علمی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ اسماعیل عبدالهی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه خوشبختانه استان به بلوغ ساختاری و فکری نزدیک شده است، گفت: این مهم با تلاش همگانی و از طریق ساماندهی ساختاری، ساختارسازی و تمرکز بر نقص ها و توانمندی ها حاصل شده است. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر تقویت مجموعه های فکری و اندیشه محور را دیگر اقدام مهم در راستای تقویت ساختاری برشمرد و عنوان کرد: دانشگاه محل تضارب اندیشه ها واجتماع عقول است. مجموعه های مشورتی چون هیأت اندیشه ورز، مراکز تحقیقاتی، شورای های تخصصی و دیگر ظرفیت ها به طور پویایی در استان فعال شده که درجای خود منشأ و مبدأ تصمیمات اثرگذاری شده است. 

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در تمامی سطوح و بخش ها نیاز به توسعه است، اظهار کرد: سندنویسی و مستندسازی امور امری ضروری است. باید تمام دیدگاه ها را در سندی جامع و مشترک جمع آوری و آن را محور توسعه و پیشرفت قرار داد.

عبدالهی با بیان اینکه امور در استان بوشهر به صورت مشورتی اداره شده و خواهد شد، خاطرنشان کرد: انتظارات قانونی از هر بخش و مجموعه ای اهتمام به وظیفه و مسئولیتی است که برعهده آن حوزه قرار دارد. 

دبیر هیئت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: ترک فعل مسئولیت دارد. ترک فعل یعنی اندیشه و انگیزه ای برای کار نیست، یعنی برنامه ای وجود ندارد و خود، مجموعه و امور را به دست قضا و قدر سپرده و رویکرد انفعالی در پیش گرفته که این خطا و معصیت است. 

وی با اشاره به کلام بنیانگذار انقلاب اسلامی که دانشگاه را مبدأ تحولات دانسته و نیزتاکید رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه دانشگاه قوه عاقله جامعه است، تصریح کرد: زمان و روز بدون اندیشه شایسته شأن و جایگاه انسان ودانشگاه نیست.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری امتحانات و نیز ترم تابستانی توضیح داد: برگزاری سالم، امن و مهربانانه امتحانات در تمامی واحدها و مراکز استان خواسته ای است که با جدیت دنبال شود. 

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سند بودجه استان حاصل برنامه ها و پیش بینی ها است، ادامه داد: بودجه سال آینده نیز باید مورد توجه و به موقع و با دقت تدوین شود.

 این مقام مسئول با بیان اینکه هیچ برنامه ای در استان بوشهر متوقف و منفعل نبوده و برنامه ها هوشمندانه و با شکیبایی اجرایی شده اند، عنوان کرد: یکی از مهم ترین برنامه ها، اجرای بخشنامه هیئت علمی الف و ب است که یک ضرورت، الزام و درجهت منافع مشترک دانشگاه و اعضای هیئت علمی است وان شاالله با روندی مناسب در حال اجرا شدن است. 

عبدالهی افزود: استان بوشهر در کنترل هزینه ها وپاسخگویی به الزامات بودجه ای مؤثر عمل کرده است و منابع مورد نیاز تا حدود زیادی محقق شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری اذعان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به دور از هرگونه جانبداری سیاسی به دنبال مشارکت حداکثری مردم در این امر مهم است.وی اظهار داشت عده ای در داخل و خارج از کشور به دنبال آسیب زدن به نظام جمهوری اسلامی هستند و به گمان خود می خواهند مردم را از مشارکت در سرنوشت خود منصرف کرده و بدین ترتیب به اهداف شوم خود برسند. براین اساس، 

 مشارکت مردم در انتخابات به عنوان یک سرمایه اجتماعی وعمل جهادی است وازهمه نخبگان وهمکاران دانشگاهی خواست زمینه های لازم برای انتخاب اصلح را که همانا انتخابی آگاهانه، مطالبه گرایانه، حق مدارانه، خالصانه و آینده نگرایانه است، فراهم نمایند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099746

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =